Wat een geweldig ding!!!
Staat een hele ‘loods’ vol moois in het blauw - nette prijsjes ook imho
Geen kras hoor.
Wat een gave zeg!
Al weer 9 dagen geleden… maar toen was ik even buitenslands en heb deze beauty dus gemist.
Wat een prachtig design met die spider dial in combinatie met de geïndexeerde bezel. En dan ook nog een behoorlijk exotisch (maar heel niet slecht) merk (Prim = Tsjechisch).
Mooi ding Tim!
Bedankt voor het compliment
Hij moet nog een beurtje hebben, maar draag hem toch omdat het zo’n beauty is
Mmhh Lex, een Spider dial is toch iets anders vrees ik. Niet een design af fabriek, maar in de loop der jaren ontstaan - net als patina maar dan met een uiteenlopend patroon van fijne haarscheurtjes in (meestal) hoogglanzend afgewerkte wijzerplaten.
Ik dacht zelf meer aan cakepiece dial of Pizzaparts dial - maar kan er even niets over vinden - misschien de Seiko experts hier?!?
Ik zag ze overigens eerder bij Bulova, sixties wandklokken en ook in die leuke Prim - dus het lijkt geen ‘dingetje’ dat anoniem ontwerp zou zijn
Gek genoeg heet dit toch ook een spiderdial
Bedankt! Ik kijk eens.
Ik heb er als het goed is nog een stalen band bij, alleen kan ik me herinneren dat deze niet mooi op de kast aansloot, leek wel een beetje of er een niet bijbehorende band was aan geknutseld. Maar dan moet ik even verder de lades induiken.
Mijn beste,
Dank voor je compliment!!
Is inderdaad een haartje.
Orologio Signaturis Temporis
Die ken ik als (double) lentile glazen. Bullseye glazen zitten toch op oude zakhorloges en hebben in het midden zo’n rondje.
Ff plaatje gezocht, dit is bij mijn weten een bullseye.
1920er (denk ik) naast Accutron (1970er denk ik)
Oudje op mijn zojuist eerste zelf gefröbelde band.