Welke vintage draag je vandaag? Deel XX

Klopt, Don. Wat jij beschrijft is ook een spiderdial. maar ik ben het met Tim eens wat hij zegt:

De benaming voor de spinnewebachtige haarscheurtjes is ‘patina’ of soms veroorzaakt door een lakfout op de wijzerplaat. De spiderdial Rolexen schijnen beroemd / gezocht / zeldzaam en vooral heel duur te zijn.
De lijntjes op Tim’s Prim horloge zijn design en ik weet niet beter of beide fenomenen wordt spider(dail) genoemd. Er is nog een andere variant, waarbij er echt een spinneweb afbeelding op de wijzerplaat is aangebracht zoals bij het Ingersoll horloge dat ik in bezit had maar nu in dankbaar gebruik bij mijn dochter:

Ook dit is een spider dial volgens mij… Maar misschien ben ik helemaal abuis.

26 likes

29 likes

Vandaag een two-tone Seikomatic met SD-wijzerplaat.

29 likes

Goedemorgen,

Opvallend bij deze vind ik de koperkleurige ring rond het glas op de stalen kast:

:ukraine:

23 likes

Op maandag eentje uit de DDR :smiling_face:

28 likes

Vanochtend op zoek naar de band voor de Bulova, en aangezien ik een beetje ADHD’er ben heb ik een andere band aan mijn Prisma geknutseld! :partying_face:
Past aardig alleen de kast is glanzend gepolijst en de band gesatineerd. Even aankijken maar staat toch niet onaardig.

27 likes

31 likes

Goedemorgen,

Mooie dag iedereen!!:watch:

30 likes

Zeldzaam mooie ochtend dus deze zeldzame Seiko Arctura maar eens om te beginnen :sun_with_face:

26 likes

28 likes

27 likes

31 likes

Hij gedraagt zich netjes. Hij mag vandaag een warme envelop aantrekken om terug naar huis te gaan.

28 likes

34 likes

Mooi werk! :+1:

1 like

Deze jaren 60 Oriosa vandaag weer eens aan de pols.:slightly_smiling_face:

Fijne begin van de nieuwe week gewenst!:four_leaf_clover::+1:

36 likes

Pontiac nageur :smiley:

39 likes

Sterker …staat bijzonder fraai :ok_hand:

1 like

Wat een verschrikkelijk gave chrono is dat zeg.

3 likes

Maandag Niviadag

32 likes