Welke vintage draag je vandaag? Deel XX

Dankje Harry! :blush: Het is een echt oudje en ook afgedragen in die zin. Hij loopt echter zeer goed op tijd (Valjoux 7734 handwinder).

2 likes

Vandaag deze Tärnan

34 likes

Een beauty van de bovenste plank! :ok_hand: Is het jaren 50, of nog ouder? :slightly_smiling_face:

3 likes

Ja, ik denk jaren 50

2 likes

Afgedragen is helemaal niet erg. Ik hou er wel van, dat je kan zien dat ie met plezier is gedragen.

3 likes

Ja, zeker mee eens! Het is jammer dat ik van deze het verhaal erachter niet ken. Hij is vast van iemand geweest die hem iedere dag droeg. Het chroom is er op grote plekken geheel weg gesleten en hij zit vol krassen en butsen. Misschien iemand die hem voor zijn werk gebruikte. Ik weet nog uit eigen herinnering dat in die tijd niet heel veel mensen zomaar een chronograaf droegen. Ik weet nog dat mijn gymleraar er eentje droeg (een Pontiac of Marti denk ik) en daar keken we op school altijd vol bewondering naar. Blijft prachtig hè, die horlogepassie! :blush:

3 likes

Even een fietsje bij de kringloop gehaald :innocent:

Alu frame & lefty rigid voorvork altijd nog eens willen hebben …

26 likes

Geen Blue monday gevoel, eerder een sunny Monday

31 likes

30 likes

Fijne vintage hoor, de ex van mijn pa:

Fijne avond alvast :+1:.

45 likes

T’is weer fff business as usual

33 likes

Je kent het wel, thuiskomen van je werk en als eerste je horloge wisselen en dan de vrouw begroeten :face_with_peeking_eye:
Vandaag deze jaren zeventig Marti

29 likes

Volgens mij is het een fhf 186 of familie ervan:

https://ranfft.org/caliber/5462-FHF-186

Nummer staat bij deze uurwerken dacht ik aan de wijzerplaatkant.

3 likes

Niet echt nodig, je kan gewoon de oude veer meten. Dikte, hoogte, lengte, diameter van de veerton, bevestiging. Easy peasy :smile: het wordt pas even rekenen als je de juiste dikte niet liggen hebt en je een vervanger moet zoeken met de minste afwijking qua kracht.

5 likes

Behalve als er al iemand mee heeft zitten klooien en er een verkeerde veer in heeft gezet :wink:

4 likes

Tegen wie zeg je 't :sweat_smile: gebeurt wel eens inderdaad.

2 likes

Ik kom dat ook nog best wel eens tegen bij die oude uurwerkjes, zit er een veel te smalle of te dunne veer in, veel horlogemakers werken het liefst met wat ze hebben liggen. Als je dan dezelfde afmetingen bestelt heb je weer de verkeerde :sunglasses:

3 likes

4 likes

Avondwissel :grinning:

27 likes

Een extra like voor de leuke Velo :+1:

2 likes