Dank je wel!
Super combi !
Het uurwerk moet er door de voorkant uit
Dit soort combinaties kunnen mij wel bekoren, echte kroko zo te zien.
Dank je wel, vond ik ook - dus ondanks de koopstop ben ik vorig jaar direct op die super actie van @Loderoelofs ingesprongen. En in plaats van minder Pontiacs heb ik er juist weer meer - thema lange P en geleefde dial
Je kunt het al zien aan de 2 schroefjes die het uurwerk fixeren. Als het uurwerk er gewoon uit zou kunnen dan zijn die schroefjes geheel overbodig. Hier is het zo dat ze het uurwerk naar achter vast trekken en dat heeft alleen zin als het uurwerk er via de voorkant uit moet.
Klopt helemaal . Misschien niet politiek correct ,
maar het heeft karakter en zit heerlijk .
Is niet ieders smaak vrees ik, maar dank je wel - en blij dat ik niet de enige ben
Het uurwerk is een zeer degelijke FEF 190, zoals je al wist. Het zit hier in een kastje van het bedrijf van Marcel Choffat, dat naast Aureole nog enige tientallen andere merken in de markt zette
Voor de avond een fantastische Alido 3 pusher chronograph met landeron 47. Makkelijk om het horloge te dateren, landeron 47 is enkel in 1937 geproduceerd, voor zijn leeftijd er best nog aardig uitziend. Heel erg comfy met zijn flexlugs en verders vinden we hem een streling voor het oog. Heeft niet veel geleden door de jaren heen.

Prachtig stuk hoor. Zonde dat er geen glas in de caseback zit
Dit is een van de oudste Seiko’s, die ik heb. En tevens eentje, waar Seiko voor het eerst een eigen uurwerkje in heeft verbouwd. Een Seiko Laurel J14085 van december 1955 in nog zeer goede staat, allen jammer van het ene vlekje op de wijzerplaat… Maar ik vind de font van het cijfer 12 ook nog eens erg mooi. Past mooi bij de stijl, die er in die jaren was.
Aardig merk volgens mij, je ziet er niet zo veel van. Misschien heeft @Lexaf zich er wel eens op gestort, dan moet je het met de zoekfunctie kunnen vinden
Deze oude chronograaf heb ik hier ooit wel eens gepost dacht ik