Welke vintage draag je vandaag? Deel XX

Primus. Volgens Mikrolisk merkenregister is het merk zowel in Zwitserland als in Duitsland én Frankrijk geregistreerd. Raadselachtig. Misschien kun je de verkoper om opheldering vragen.
Lazvera. Kent Mikrolisk niet. Wél Lazurea (l’Azurea). Ook raadselachtig.
Het uurwerkje lijkt me een Langendorf cylindergang. Varianten hiervan zijn tot in de jaren 1950 geproduceerd.

3 likes

Zojuist klaar :sunglasses:

26 likes

Avondwissel!

31 likes

:ok_hand: :+1:

1 like

Niet zo moeilijk. Mikrolisk weet meer dan je denkt…
Google: File:Aureole.jpg - Chronopedia
image
Nog meer Google:
Aureole Watch Company Switzerland Vintage 1970 Swiss Ad Suisse Advert Horology (ecrater.com)

En nog een in Google.
image
Verder nog veel referenties in de diverse internationale horloge fora en aanbiedingen op verkoop sites. Met een beetje alles doorspitten kom je wel aan wat achtergronden over dit merk.

image

Maar… een heel leuk horloge wel, @Macx. Succes met opknappen. Ga je er wel nog een serieus bandje opzetten i.p.v. die witte bundstrap? :scream: :scream:

17 likes

Vandaag is het haar beurt

19 likes

17 likes

Goedemorgen,

Mooie cijfers op een merkloze wijzerplaat:

:ukraine:

29 likes

Duits horloge denk ik?

1 like

27 likes

Deze kreeg ik van Peter(Scudo). Dankjewel Peter! Je bent een kei!

25 likes

Mocht je m aanbieden op de vrijmarkt (al weet ik dat dat niet zal gebeuren), dan hangt het prijskaartje er ook al meteen aan!

Wat een bijzonder ontwerp!

2 likes

Nice one, Tim!
Is dat een beetje te doen, zo’n triple date?

2 likes

Inderdaad. Een soort hip mode horloge voor dames.

14 likes

Vandaag een export Yema omgegespt

27 likes

Is dit zo’n concept waarbij je de bezel kan wisselen, zoals de Tissot carrousel uit de 70’s?

1 like

Thanks, hij mag vandaag weer om:

Ja ik moet zeggen dat het me 100% meeviel :+1:
Het is gewoon een losse module die op het uurwerk geschroefd zit, de constructie van de module is niet zo complex als ik had verwacht.

29 likes

Groot gelijk. Hele knappe wijzerplaat nog!
Geniet ervan

1 like

vandaag de bulova photo-flip uit 1950, caliber bulova 8AC, zo een piepkleine mechaniek. Met doos en die doos op zichzelf is al een pareltje, als ik het goed heb in leer, op de foto lijkt het precies plastiek maar het is echt leer van het een of ander dier en in t echt mooier dan op foto. Eigenlijk zouden we er een fotootje moeten insteken, niet!? :wink:

32 likes

Nee. Je had verschillende kleurencombinaties waaruit je kon kiezen. En moest dus telkens langs de kassa als je er meerdere wilde.

2 likes