Welke vintage draag je vandaag? Deel XX

Wollig weekend hf-ers :cold_face:

30 likes

Is al één topper

2 likes

Goedemorgen,

Vandaag speedy handopwinder 861 uit '69.
Fijne dag allemaal!!:watch:

34 likes

Goedemorgen!

25 likes

Ook een mooi oidje inderdaad Lex :ok_hand::ok_hand:

1 like

Goedemorgen,

Prettig weekend.

:ukraine:

30 likes

Goed weekend.

30 likes

Net even een frisse neus gehaald met deze 1675 uit ‘66! Fantastisch weertje en wat een lichtval door de wolken aan zee. :sunny:

24 likes

Omega electroquartz vandaag. Ja die pakking zit niet helemaal goed, maar ik ga er niet mee klooien, is praktisch onvindbaar.

29 likes

Van de week binnen gekregen deze Airain. Ding is in echt nette staat en loopt mooi op tijd… Natuurlijk wel enige ‘patina’ als je heel close up gaat, maar dat maakt m in mijn ogen alleen maar mooier.

36 likes

De middagwissel naar de gebroeders LIP, ook van de rommelmarkt. Beiden met een r25 inhouse caliber, eind jaren 40 en hier erg geliefd. Lichte voorkeur voor de stalen versie, we houden meer van staal en die zijn plaat vinden we ook net iets aantrekkelijker.

32 likes

Lijkt wel een sterrenhemel!
Patina kan soms mooi zijn!

2 likes

27 likes

Deze nog maar een dagje in de proefrit.
Loopt snaarstrak, zoals de timegrapher al voorspelde :grinning:

32 likes

De Omega is weer terug, na onderhoud uitgevoerd door @PeterLC. Nu kan ik weer opnieuw verliefd worden!

26 likes

Heerlijk!

1 like

Ik had eigenlijk voor vandaag een Seiko duiker om, maar toen kwam de post me nog wat bezorgen, een pakketje, dat de verkoper vergeten had om op de post te doen. Daar kwam hij pas achter, toen ik hem naar het horloge vroeg. Het lag nog precies in zijn wagen, waar hij het neergelegd had om dan naar de post te brengen. Natuurlijk duizendmaal excuses, en aan zijn taal (dan wel in het Zweeds) was wel te zien, dat hij oprecht was. Hij stuurde me zelfs meteen de foto’s van het gereedstaande pakket. En dat was enkele dagen later al hier.
Het gaat hier om een Zodiac Hermetic. Ik heb altijd al een Zodiac willen hebben, maar meestal was de prijs niet goed of het horloge in desolate toestand. Dit horloge was niet meteen liefde op het eerste gezicht, maar nu ik hem voor me heb, voelde ik die klik wel. Soms is op foto’s niet weer te geven, wat in het echt wel te zien is. De mooie gouden sunburst en de golvende indices geven het horloge een prachtig gezicht. De kast is verguld, zoals wel meer met Zodiac horloges is. De kroon is nog origineel en de kast ziet er nog goed uit, op een sleetplek aan de onderkant van de kroonzijde. maar dat zie je zo niet. Het uurwerkje loopt nog lekker, dus ik laat het voor nu nog even zo. Later zal ik het wel een beurtje geven.
Maar toch maar eerst even het horloge uiterlijk schoongemaakt, want dat was echt wel nodig. Het leek wel of er vijftig jaar DNA op zat… Het glaasje moet ik nog polijsten, maar voor nu wil ik er eerst even van genieten van de mooie NA. Ook een beter bandje dan ik nu voor het horloge gevonden heb, komt dan ook nog wel.
Maar het is zeker een mooi horloge, van een wat ondergewaardeerd merk.

33 likes

Heel mooi slank model, geniet ervan!

2 likes

Pontiac Hydraulica 20

38 likes

Vanaf Eindhoven AirPort naar Rome Fiumicino met de bijna 57 jaar oude Seiko 5106. Still going strong.

31 likes