Welke vintage draag je vandaag? Deel XX

Lekker dial design - deze opzet blijft bij mij toch de favoriete positie voor dots. Enjoy :+1:

1 like

De ervaren jager kent geen toeval - wat een mooie oogst Pierre :four_leaf_clover: succes met het vervolg

2 likes

Die Longines is inderdaad eeerg leuk!

3 likes

Flieger Friday met een originele Shturmanskie uit 1953.
Hèt horloge dat sovjet luchtmachtpiloten na het afronden van hun opleiding kregen en met Joeri Gagarin mee de ruimte in ging!

28 likes

Een wat edele Seikomatic J13044, want met SD-wijzerplaat (en dat wil in dit geval witgouden markers zeggen). De kast is echter gewoon RVS…

22 likes

28 likes

De missende schroeven zijn kastschroeven, maar omdat deze een klemring heeft horen die daar ook helemaal niet te zitten, oorzaak ligt elders dus.

Komt de secondewijzer misschien tegen het glas aan als het deksel dichtzit?

Leuk horloge trouwens! Atlantic staat ook nog op mijn wensenlijstje.

3 likes

Skindiver VENUS met triangle markers de 6.9 en 12 becijfering mooi intact met arrow wijzer. Originele kroonhoofd met wafelmotief. De sec.wijzer zonder lollipop is origineel :grin:

34 likes

En je had helemaal geen projectjes meer… toch?.. :rofl:

2 likes

In een vlaag van sentiment mijn lelijkste horloge uit de doos gehaald, waarom toch houden? Dit was het eerste horloge wat ik volledig uit elkaar gehaald heb, ging van niet lopend naar goedlopend, toch leuk!

32 likes

28 likes

:partying_face:

1 like

En… het is een VELONA! Die doe je toch niet weg? Dat is Nederlands Cultureel Erfgoed!
Door jou persoonlijk gerestaureerd en voor het nageslacht bewaard.
Wees er trots op!

14 likes

Precies om die reden is hij er nog :wink:

2 likes

Aan de randen is de vergulding helaas weg, zou opnieuw gedaan moeten worden. Dus laat hem maar zoals hij is.

2 likes

Geïnspireerd door het mooie verslag van @wbcoupe

Vandaag aan mijn pols ook zo’n mooi oud stalen doosje met blauwe wijzertjes.
Niet zo bekend misschien als Tissot, maar Revue Thommen mocht er in die tijd ook wel wezen.
Eigenlijk met haar 28mm te klein maar ik hoef me daar als ouwe knar eigenwijs niks van aan te trekken, dus ik draag haar gewoon een dagje met plezier.

26 likes

goedemorgen morgen, de vroege vogel staat weer klaar voor de rommelmarkt. Maar eerst even de fotootjes van de rommelmarkt dutec en de NOS rommelmarkt utimatic. Vorige week hadden we trouwens het broertje van de utimatic - een NOS uti handopwinder - bij van de rommelmarkt, deze week die misschien eens pogen in orde te zetten zodat broer en zus samen op de staandertjes komen te staan

en dit is het rommelmarkt broertje van de utimatic dat we vorige week bij hadden

20240113_113311

En dan zijn we nu klaar voor vertrek :slight_smile:

24 likes

Goede jacht!

1 like

No sTRESSA😌

24 likes

Een van de vier musketiers van gisteren vandaag aan de pols :grin:

… wordt vervolgd…:relieved:

32 likes