Welke vintage draag je vandaag? Deel XX

Vandaag toch weer de Ardeth.

32 likes

Je ziet zo waar Nomos het font vandaan haalde. :no_mouth:

1 like

22 likes

Aaargh. Zojuist de balansveer van een damesuurwerk uit 190x vernaggeld. Een goedkoop penanker uurwerk zonder bruggen. Gewoon, een voor en achter kant.

Als laatste stap voor terugplaatsen de balansveer met wiel afgespoeld met een paar druppels wasbenzine.
‘weet je wat, dat laat ik even versneld vervluchtigen met de crème brulé brander’. Woesj. Hairspring doormidden en in brand. Stom leergeld dan maar…

7 likes

1688946910410563

5 likes

Ik wist niet eens dat dat bestond :no_mouth: hoe moet dat werken? Dat is niet eens deelbaar door 60, laat staan 3600… Huh.

1 like

Al doende leer je, ofzo

2 likes

I know - crazy. Maar het is nu een uur of 6 na het afregelen, en ik zie nog geen afwijking. Mind you, geen secondenwijzer en je ziet hoe klein de plaat is. Met de Ranfft-site had ik het zo op kunnen zoeken. Verder online is er praktisch 0 info over het Omega 211 uurwerk.

2 likes

Ja, en de info op Ranfft durft ook wel eens mis zijn heb ik gemerkt.

https://ranfft.org/caliber/8351-Omega-211

Deze geeft bvb al gewoon 18000 tikgetal voor die 211. Misschien interessant om te laten corrigeren.

2 likes

Tja, dat zou sowieso niet kloppen. Minutenwijzer zit echt nog exact gelijk aan real-time. En ik zie aan de balans zo wel dat het meer dan 18000 is.

Op de Ranfft-site zou je dan de ontwikkeling van het uurwerk zien, met aangepaste tikgetallen per jaar, etc. etc. Deze is uit - vrijwel zeker - 1950.

Geen makkelijke wereld momenteel. En dan hebben we het hier nog over HEEL klein grut in meerdere opzichten…

2 likes

31 likes

Goedemorgen

31 likes

Goedemorgen vintage liefhebbers. Vandaag begin ik met deze bijna 100 jarige :wink:

34 likes

Blauw

25 likes

Niks autopilot :muscle:Het grote nut van piekeren maar weer eens aangetoond :wink:
En ik had net mijn oude Omega dameswerkje al voor je opgegraven :nerd_face:

Was sowieso iets jonger zo te zien …

15 likes

Even in mijn Flume boek gekeken en die geven tikgetal 21300 aan voor dit uurwerk.
Verder ook geen ervaring mee.

9 likes

Max Bill ontwerp, kennelijk. Alleen laat het kroontje net los en ik ben niet thuis…
Nou ja, hij staat wel bij en was opgewonden…
Diehl( Junghans) met een lange letter, nietwaar Lex?

27 likes

32 likes

vandaag de helemaal klaar zijnde King Seiko vanac special. Blauw blauw blauw we love blauw. Nog eens een dikker merci voor deze beauty aan @THK

28 likes

32 likes