Daar heb ik nou totaal geen last van
Erg fraai Harry, veel plezier ermee
Mooi verwoord, heel herkenbaar ook Yves
Ik had al een vermoeden.
Dank je wel !
Dank je Friso ,ligt als een blok op de weg met zware bepantsering aan de onderkant
Dogma is inderdaad ‘prima’. Hun motto: toujours imitée, jamais égalée. ( Altijd nagedaan, nooit geëvenaard…)
Een typisch jaren 50 chrono uit de serie ’ chronographe Suisse. Er zit waarschijnlijk een Landeron 48 in of zoiets.
Een nieuw glaasje en een beurt zal hem goed doen!
Is de achterkant goud? Dan is dat een ultradunne .
Maar er zijn vast leden die het iets beter kunnen beoordelen!
O, en over de waarde: ( daar doen we eigenlijk niet aan hier) ze gaan meestal rond de 300 euro, grofweg. Tenzij de kast goud is, dan meer.
Mooie klassieker, gefeliciteerd - zeker kenners hier die er meer over kunnen vertellen
Kiezen? Welke? Dat is een ‘no brainer’! Die Marconi Prima natuurlijk! Wat een mooitje. Dat is het soort horloges waar ik van hou. Prima!
Leuke oude chrono. Waarschijnlijk wel de moeite waard om op te knappen. Om te beginnen een nieuw glaasje…
Welk materiaal is de kast? Scherpe foto van de achterkant en het binnenwerk (uurwerk) helpt ook voor de verdere indentificatie. Belangrijk om te weten welk kaliber er in dit horloge zit.
Mikrolisk zegt dit over het merk:
Edit:
Sorry @basvg, had jouw reactie nog niet gezien. Samen komen we er wel uit…
Crosspost; Tissot Seven TV-case. Een van de weinige horloges uit de collectie die ik nog nooit open heb gehad. Vage compressor-achtige kast, nog even geen idee hoe hij open moet. Maar hij loopt gewoon, dus niet echt noodzaak om hem open te maken
Heel erg mooi horloge doet me toch wel ergens aan denken…
Verstandig, Wilko. “If it’s not broke, don’t mend it.”
Precies; mocht deze ooit bovenaan de projectenlijst belanden en servicebeurtje krijgen is het vroeg genoeg om hem open te maken