Welke vintage draag je vandaag? Deel XXII

Heeft iets weg van jouw Wendia.

1 like

Ja dat bedoel ik niet om hoor maar ff voor de sfeer…

Zie best veel overeenkomsten met jouw ETO… :heart_eyes: :+1:

21 likes

Zo hee wat een plaatje, gefeliciteerd Harry!! :partying_face:

1 like

Mooi! Het Celluloid glaasje laat zo te zien wel de wijzers roesten. :grimacing: hopelijk nog niet het uurerk?

2 likes

Movado:

22 likes

Warm weer dus de sluiting op:

13 likes

Vintage en vierkant

20 likes

25 likes

Poah, wat een knaller zeg :smiling_face_with_three_hearts:

Hier nu een mooi toepasselijk bandje voor de 60s budget-Carrera.

24 likes

Goedemiddag allemaal,

19 likes

de zonet klaar gemaakte diastar 2 en dat is een specialleke, die is voor mijn vader. Pa ziet graag Rado en de Starliner vond ie geweldig. Dus dacht ik “in oktober met zijn verjaardag geef ik hem de starliner die ie wil”. Hij mocht aanduiden welke hij wou, maar ipv te wachten nam ie hem gelijk mee afgelopen maart, grrrrrrr. Dat was deze:

Na 4 dagen: het glas is er af gevallen en ik ben de secondenwijzer kwijt, grrrrrrrrrr. Secondenwijzer was niet kwijt, zat gewoon boven de uurwijzer en dat had ie niet gezien. Allez nieuw glas erop.
Na 9 dagen: hij valt stil. S avonds doe ik hem uit en dan staat ie s ochtends stil. Terug naar huis dat ding, aan mijn pols deed ie wat ie moest en overleefde ie de nacht goed. Komt de aap uit de mouw: ik beweeg wel veel maar alleen maar aan het toetsenbord van de pc, horizontaal dus, ok dat is niet genoeg. Wind hem maar een paar slagen op voor je gaat slapen. Probleem weg

Probleem gaat nog meer weg zijn als we hem een watchwinder geven. Dus die hebben we zo wat bekeken en we zijn voor zo eentje voor 4 horloges gevallen, nu nog bestellen. Maar hij heeft maar 1 horloge voor die watchwinder, de rado starliner. Hij heeft ook nog een rado quartz, maar die hang je nu niet dadelijk op een watchwinder al zou ie dat wss nog wel doen voor hem vol te krijgen :rofl:

Dus 3 extra horloges: de diastar 2 hebben we dubbel, de mannheim hebben we ook dubbel en dan was de keuze NCC 101 die we dubbel hebben of een beetje een pesthorloge met dikke vette patina, het is de pesthorloge met dikke vette patina geworden.

Zodoende hebben we vandaag de dubbele diastar 2 klaar gemaakt en voor vanavond gaat het dan de dubbele mannheim zijn

de diastar 2 voor pa, plaat is een beetje gepatineerd, maar verders dik in orde en het facetglas zonder scharen en butsen. De originele band zat er ook bij, maar hij wil leer, dus die originele band heb ik “gestolen” om aan de onze te zetten :wink:

de onze:

dit is dan uiteindelijk wat we op de watchwinder gaan zetten, wel even nog onze mannheim op foto gezet want de zijne is nog niet klaar, zal voor vanavond of morgen pas zijn dat de zijne klaar is

dan nu nog de watchwinder bestellen he

21 likes

Weet je zeker 39? Als ik het model Google kom ik tot in de jaren 50 uit.

Dank je wel Mark ! :+1:

1 like

Kijk dit is nu een prachtige manier om je vader te verwennen en tegelijkertijd ruimte te creëren voor ……enfin we gaan het zien en succes :ok_hand: :+1:

2 likes

Lang geleden dat ik deze omhad!

21 likes

Je hebt gelijk Abel 39 moet 49 zijn. maar kan ook nog iets later zijn. :+1:

1 like

Dat is een bijzondere vormgeving :grinning: weet je de functie van de grote knop ?

1 like

Probeerde het aan te passen en nou is de hele post verdwenen.
Nog maar eens dan.
Jaren '50 Imperial met clamshell kast

31 likes

:ok_hand:

1 like

Dank Harry! Dat is het heliumventiel

1 like