Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIV

30 likes

Oh balen, weer zo’n hangoudere :innocent:

2 likes

Klopt maar Mayerling bracht wel lekker goedkope dikke klatsers voor die tijd ( net als Sicura). Meestal ook met dikke rode ‘bal’ aan de sekondewijzer :face_with_monocle:

1 like

Zeer tevreden met deze birthday watch💛

22 likes

Deze nageur op maandag :grin:

28 likes

Wat een prachtige patina op de wijzerplaat.

1 like

29 likes

Dans son jus d’origine noemen ze dat alhier in het land van Maas en Waal Owen. :innocent:

3 likes

Een onvervalste!

1 like

Of Koers!

1 like

Vandaag een goude Suvex die ik van mijn vader heb geërfd. Sjonge, wat een kleintje in vergelijking met hedendaags spul.

26 likes

24 likes

Avon.
Leuk om dat merk hier ook tegen te komen. Er waren ook vulpennen van. Het klopt als je schrijft dat het een promotie artikel was. Een stukje geschiedenis:

Avon was/is een best grote Amerikaanse producent van cosmetica artikelen. Parfums, zeep, lipsticks, make-up artikelen etc. Ze werden verkocht met het zelfde systeem als de bekende Tupperware producten. Met ‘house parties’ bij de mensen thuis. Er waren dus ook ‘Avon Parties’ net als ook in Nederland populaire de populaire ‘Tupperware Parties’ waar een ‘consulente’ haar vriendinnen en buurvrouwen thuis uitnodigde om onder het genot van een kopje thee en een plakje cake de nieuwste plastic boterham bewaar doosjes te kunnen bepotelen en/of de nieuwse lipsticks, poedertjes en mascara bij elkaar kon worden uitgeprobeerd. En gekocht natuurlijk.
De consulente kreeg van -in dit geval- Avon- een voorraad spullen aangeleverd die ze op zo’n house party aan de vrouw moest zien te brengen. Als premie verdiende ze dan bijvoorbeeld zo’n ‘prachtige’ Avon vulpen of, naar ik nu begrijp, horloge. Aan de foto van @Bram27 te zien ook heren horloges. Had hubbie er ook nog wat aan.
De echtgenote van een collega van mij was in de jaren '80 zo’n Avon consulente. Later is ze overgestapt op de wat meer serieuze cosmetica en parfumerie en heeft ze o.a. het merk Osar de la Renta in Nederland geïntroduceerd. Een iets ander niveau dan Avon…

Voor het eerst lees ik nu dat Avon waarschijnlijk ook horloges als premieartikelen uitdeelde. Een paar van die Avon vulpennen heb ik ook ooit in mijn collectie gehad en ooit ook weer verkocht aan iemand die er een speciale belangstelling voor had. Ze waren van een abominabele kwaliteit en ik vrees een beetje dat jouw Avon horloge ook geen high end rating zal krijgen, ook al vanwege het penanker motortje wat er in zit. De vormgeving is nogal typisch voor de jaren '70 en '80 waarin dit Avon verkoop systeem floreerde. Het zou me niet verbazen als er een Timex uurwerkje in zit.
Maar het is wel een leuk stukje horologische curiosa natuurlijk.

Nu ik, om deze reactie/bijdrage af te sluiten, nog even op het grote web kijk of ik iets kan vinden over Avon horloges, kom ik op een site die nog steeds verbonden is aan cosmetica en - goedkope- horloges, zoal deze voor €15,-- (een betere afbeelding kon er niet af op deze site)
:
image

Avon is met zijn tijd meegegaan; de ‘house parties’ hebben zich verplaatst naar on line verkoop.

18 likes

Helemaal verliefd op de 9001. Morgen komt er een tropic band en dan is het af.

#vintagevibes

29 likes

Goedemiddag, met Lagonda.

23 likes

27 likes

Een Cattin C66

2 likes

Edit: in deze post staat vanaf post 1173, dit moet zijn vanaf post 1873 :innocent:

2 likes

23 likes

23 likes