Ah, jij hebt de originele band erbij; die zoek ik nog ![]()
In die kleur ook.
Met Radium waarschuwingsteken? Dat ze dat nog hadden in 1981…
Edit; ik zie dat ze waarschuwen voor Tritium.
Gevonden (nieuw) in Amsterdam een paar jaar geleden. Een enorme partij matige horloges uit een collectie, waar ik toch nog een leuke vintage chrono en deze klassieke strap tussen spotte. ![]()
Nice !
Goed gevonden ![]()
Ik houd gewoon m’n ogen open, komt er vast nog wel een keer een langs. Zag er laatst al een keer een maar die was niet de kleur die ik zocht.
Oeh, leuk!
Niet eerder gezien.
Juist Filip… gewoon voor de heb ![]()
Leuk horloge!
Waarschijnlijk is de enige link met Précibel dat ze beiden Valjoux uurwerken inkochten.
Als je bij het Duitse uhrforum zoekt op Precimax zie je dat dit bedrijf ook bij andere bedrijven uurwerkjes inkocht, zo vind je o.a ook chrono’s met landeron uurwerken er in.
Ergens heb ik gelezen dat Précibel waarschijnlijk Frans is, en Precimax is een Zwitsers bedrijf volgens deze reclame,
(Van het Uhrforum gepakt)
Ik vermoed zelf dat je behalve uurwerken, ook complete(afgebouwde) horloges kon kopen bij Valjoux, vandaar de vele gelijkenissen in de chronochrafen onderling.
(Dit is een aanname, mag met een korrel zout genomen worden)
Ik baseer dat hier op,
Dit is hetzelfde horloge als de Précibel die ik hier onlangs geplaatst heb, maar nu met het Intimus merknaam.
Helaas heb ik verder niet zo veel te vertellen, mocht jij nog meer info hebben hoor ik het graag. Er is zeer weinig bekend over Précibel….
Van Precimax staan wel wat modellen op het Uhrforum, ik zou daar eens wat zoeken als je meer weten wil!
Staat er nou geen swiss onder de 6…?
Klopt, dat is niet altijd vanzelfsprekend bij de modellen van 1943-1948.
Dat is me bekend ja, alleen toch jammer vind ik.
Kan ik begrijpen!
Alleen mij doet het niet zoveel, ik weet wat er onder de motorkap ligt ![]()
Zo is da…!!