Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIX

NA: een tijdje geleden gekocht maar de rotor bleek stuk.
En die was moeilijk te vinden. Hij zou bijna als donor zijn gaan dienen, maar dat was toch niet nodig. Nu weer helemaal goed!

( Foto van gisteren)

25 likes

Mooie Enicar @basvg.

Hier vandaag een Certina die ik op de rikketik van vorige week uit een grabbelbak gehaald heb.
Ik kon hem niet opdraaien want de veer was kapot (dacht ik), maar als ik wat schudde liep de secondewijzer een paar tellen dus ik kon dat wel gokken.
Bij thuiskomst zag ik dat de veerton miste. Ook was de tiretteveer kapot en dat schijnt vaker voor te komen getuige de prijzen die op ebay gevraagd worden voor een goede.
Ook een veerton is lastig volgens van de Gevel
Nu zag ik toevallig voor een zeer schappelijk bedrag een compleet uurwerk op ebay en dat heb ik gekocht. Dus de veerton en veer schoongemaakt en gemonteerd. Ook bleek er nog een goede tiretteveer in te zitten. Gisteren heb ik alles weer netjes gemonteerd. De kast heb ik van het vele vuil en DNA ontdaan en een nieuwe plexi gemonteerd. Tenslotte een bandje er aan en hij is weer klaar voor een paar jaar.

34 likes

Op een vers bandje

19 likes

Goede morgen :smiley:

Nog steeds deze leuke ZentRa Electronic, de hele week al:

Mooie dag allemaal :sunglasses:

23 likes

Ha dan sta je wel even gek te kijken :crazy_face:
De lipjes aan het eind van de veer breken snel af bij dit type, vandaar dat waarschijnlijk de hele ton geroofd is.

Voor mij vandaag deze:

32 likes

Testing testing :pensive:

32 likes

Mooi koningsdag horloge!

3 likes

Dat zeker :orange_circle::orange_circle::smile:

2 likes

Bij mij is het entor er afgepoetst :thinking:

25 likes

:rofl:

Ik zal even solidair doen!

25 likes

32 likes

Goedemorgen HF, vandaag deze prachtige Rado Space Wing, Een cadeau van @Serge2 waarvoor ik hem buitengewoon dankbaar ben :pray:

26 likes

31 likes

Goedemorgen,

Het blijft leuk om die minutenwijzer steeds te zien verspringen:

:ukraine:

25 likes

Gaaf ding :ok_hand:t3:!

2 likes

Lekker zoemen vandaag.

20 likes

22 likes

Bijna weekend.

17 likes

Dat heb je mooi bij elkaar gevonden, Peter. Weer een oude Certina van de ondergang gered.
afbeelding

Seikomatic van @Domega

Je weet, Don dat wij het niet eens zijn over stalen bracelets…
Oh, wat zou ik deze mooi vinden op een strak leren bandje.

afbeelding

6 likes

33 likes