Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIX

Cool :sunglasses:. Heeft ie n beetje moderne maten?

1 like

29 likes

Überklasse Jeager

2 likes

Vandaag geen horloge switch - te druk met andere hobby’s :innocent:

28 likes

Mijn god, wat ziet dat er lekker uit. Vandaag met de patiënten mee gegeten. Droge meuk.

3 likes

26 likes

Zodiac Aerospace GMT vandaag, gezellig lunchend met een goede vriend met een Vostok Amphibia

26 likes

Vintage Seiko SGP (Seiko Gold Plated) kom je in -minimaal versleten- erg goede staat bij kast en band(!) zelden tegen.

Daarom krijgt deze ana-digi met (vind ik zelf) het mooiste ana-digi uurwerk van Seiko (de H357) een 8,5/10!

Heb natuurlijk al een zwak voor Seiko en Japans, maar ben steeds meer een liefde gaan ontwikkelen voor Seiko SGP :slight_smile:

1980:

20 likes

Ik zat een beetje door mijn horloges te woelen en kwam deze kleine Novice tegen, Volgens mij nog niet eerder een foto van gemaakt en ook nog niet eerder open gehad.
Het is een 30 mm-kast.
Ik denk ergens uit de veertiger jaren. Misschien weet Alphons er iets meer van te vertellen; ook het kaliber weet ik niet. FHF of AS ?

21 likes

Dit kleine soldaatje zonder merk heb ik al heel lang in huis. Het was een wrakje, maar interessant genoeg om te proberen er toch nog eens weer nieuw leven in te blazen.

Het uurwerk is waarschijnlijk een variant uit de ETA 810-815 of ETA 818-822 familie, maar ik ben er niet zeker van, want er zijn veel brugvarianten en mijn exemplaar is net weer een beetje anders. Ondanks de relatieve onbekendheid van het uurwerk, met de cryptische aanduiding PAL op het veertonrad, heeft vriend @basvg het ding weer vrolijk aan het tikken gekregen, waarvoor hulde! Over PAL als horloge of (Zwitsers) uurwerk fabricaat is niets, maar dan ook helemaal niets te vinden.

Het originele kastje was zó versleten, zeg maar verwoest, dat het in de kliko terecht was gekomen nog vóórdat ik bedacht had er nog een foto van te moeten maken. Niet getreurd, ik had nog uit een ooit gekocht lotje N.O.S vooroorlogse kastjes iets wat er erg op leek en gelukkig goed paste. Het was wel heel zorgvuldig en voorzichtig werken met de waarschijnlijk radium cijfers. Goed ventileren en heel veel handjes wassen.
Hieronder het resultaat.

Overigens is het een ramp om zo’n klein horloge met een zwarte wijzerplaat en koperkleurige indexring fatsoenlijk zonder reflexies te fotograferen. Er is daarom bij deze plaatjes een wat intensiever gebruik gemaakt van de correctiemogelijkheden in mijn foto nabewerkingsprogramma. Met AI gaat dat in een vloek en een zucht, maar dan wordt het resulterende plaatje bijna altijd te mooi om waar te zijn. Met de hand corrigeren / retoucheren, sommige stukjes op pixel niveau, is een hoop meer werk, maar wel leuk om te doen. Op de foto lijkt het kleine ding ( 29 mm kastdoorsnede) nu in elk geval wel op het echte object.

Niet een exemplaar om elke dag te dragen, maar wel een leuke zelf samengestelde ‘Frankenwatch’ voor bij de verzameling kleine (vooroorlogse?) militairy style horloges.

Mocht iemand van de lezertjes een idee hebben over het merk PAL of me kunnen bevestigen dat het uurwerk er inderdaad een is uit de ETA 800 serie, dan hoor ik dat graag.

Het is al weer laat > 01.30 (nachtuil), dus welterusten.
Of, als je dit morgenochtend pas leest: goedemorgen horlogevrienden!

afbeelding

24 likes

Geen snelverzet, dus niet de juiste datum

24 likes

Dit is het eerste horloge wat ik succesvol heb weten te servicen. Kwam bij meneer IKEA voor een euro of 2 uit de knakenbak. Lang niet gedragen, vandaag maar weer eens aan de pols.

Een Eweco … en ja, het datumvenster hoort zo. Heb meerdere horloges van Eweco gevonden die er zo uitzien.

20 likes

16 likes

Goedemorgen!

22 likes

Goedemorgen HF, Timex vandaag

Maak er een mooie dag van :sun_with_face:

15 likes

Geniet jullie weekend hf-ers :four_leaf_clover:

27 likes

Knappe dial :+1:t2:

1 like

De Tegrovdate vandaag.

20 likes

Deze heeft ontzettend lang op het forum te koop gestaan voor een grijpstuiver en ik begrijp werkelijk waar nog steeds niet waarom.

23 likes

Goedemorgen,

Prettig weekend.

:ukraine:

16 likes