Nope, dit is niet de vintage Atlantic maar een re-issue uit de jaren 50. Vind dat ik deze als uitzondering hier ook best kan plaatsen. Want zeg ik niet dat het een nieuwe is en dat deze 33mm gelooft men mij ook ![]()
Fijne avond allen ![]()
Geen idee Bas, niet geopend ![]()
Dat mag heus wel…

die vind ik leuk Dennis, zat er al op te wachten ![]()
Dit is niet de vintage maar de re-issue van de speedmaster uit de jaren 60.
Zelfde maat en bijna zelfde uurwerk!!
Goedeavond HFérs
wissel naar Atlantic
Misschien ga ik de kast nog opknappen; er zit al een nieuw glaasje in,
Binnenin tikt een AS 1690/92
Ik vind dat een horloge best wel een beetje geleefd mag zijn. Maar hier ontbreekt de halve wijzerplaat van ![]()
Dit is kunst. Grappig dat ik hier juist heel enthousiast van wordt en niets heb met “collecties” van 5 net nieuw gekochte populaire horloges, dat doet me echt niets.
Hier zijn we het heel erg oneens met elkaar, maar dat mag ![]()
Dan weet je de helft van de tijd hoe laat het is.
Prima toch. Ik vind NOS ook mooi, en maakt mij hebberig, maar mijn hartje gaat open als ik beaters zie. Mijn eigen beaters bewaar ik ook allemaal. Ze worden gebruikt. Net als bij auto’s en vintage HiFi moet het goed werken, maar zijn gebruikssporen voor mij bonus. In dit geval is het wat meer dan dat. Dat zo’n horloge niet in de oud ijzer bak beland is, maakt het bijzonder.
Zeker hebben beaters ook hun charme. Maar ik vind het dan wel mooi dat de wijzerplaat intact is, en het glaasje mooi helder is. Het primaire doel van een horloge is het laten zien van de tijd. Als dat deels ontbreekt, dan vind ik dat niet heel mooi.
Een oudere auto die op de helft van de cilinders rijdt, dat is toch ook niks. Dan liever motorisch goed, en qua lak en plaatwerk wat minder.