Welke vintage draag je vandaag? Deel XXIX

Haha, hier gaan we inderdaad niet uitkomen. De wijzers vertellen de tijd, de wijzerplaat is de motorkap. Zonder win je ook races. :wink:

3 likes

Atlantic is heel besmettelijk :wink:

1 like

En dat is ook niet erg. Daarom is het zo leuk. Iedereen vindt weer iets anders mooi.

Ik moet wel zeggen, dat als het horloge bijvoorbeeld een erfstuk is, dat ik er dan heel anders tegenaan kijk.

1 like

Papegaaienkleur krijg je ervan!

1 like

:point_up_2:

De Datejust is nos, de Santos is lekker gedragen en ongepolijst (al is dat op deze foto niet zo zichtbaar). Het heeft beide zijn charmes.

16 likes

True that!

Overigens vind ik dat er veel horloges zijn verpest door een redial. Daar had ik het laatst met een Engelse verzamelaar over, nadat hij een vintage Omega gekocht had met alle originele kenmerken, maar met een zwartgemaakte wijzerplaat met indexen en minute track die niet bij het horloge horen. Hij was daarvan bewust, maar vond een “mooie” wijzerplaat tóch belangrijker dan eentje met patina.

2 likes

Mooi voorbeeld!

Weliswaar iets minder gebruikt dan de Atlantic hierboven, maar je hebt hopelijk nog wat tijd. :wink:

1 like

Ik denk en hoop dat ik halverwege ben :sweat_smile: :grin:

2 likes

Vanavond een oude Prisma automaat. Een goede gave van vriend Bas.
Eentje uit de tijd dat Prisma nog de originele Prisma was van de firma Jansen Post & Cocx.
Volgens de Ranfft gegevens van het ETA 2472 uurwerk dat er in zit uit zal dit horloge ongeveer in 1965 gemaakt zijn en verkocht aan de eerste eigenaar. Waar het horloge daarna allemaal geweest is en wie het gedragen hebben zal altijd een raadsel blijven

Dankzij de recente revisie van Bas loopt het horloge nog steeds, met een leeftijd van ruim 60 jaar, snaar strak. Dank je wel Bas! Gezien de omvang van mijn collectie zal deze Prisma niet veel polstijd krijgen, maar hij zal zeker van tijd tot ook weer door mij gedragen worden!

Ik hou van dit soort klassiek vormgegeven horloges. Deze Prisma is met name mooi door de datum op de 6 uur positie. Ik heb een voorkeur voor datumloze wijzerplaten, maar als er dan tòch een op zit, vind ik de positionering op 6 uur mooier. Logischer ook dan op 3 uur. Die plek geeft bij mij altijd een gevoel van onbalans. Bij de datum op 6 uur is alles mooi symmetrisch en in evenwicht.
Overigens staat vandaag die datum verkeerd: op 12 terwijl het 11 had moeten zijn. Mea culpa! Ik had 'm per ongeluk een dag te ver doorgedraaid. Gezien de ouderdom en dus toch de relatieve kwetsbaarheid van het machientje heb ik het zo maar laten staan. Morgen gaat ie toch weer voor onbepaalde tijd de theedoos in.

25 likes

28 likes

Kleurige Osco vandaag.

24 likes

Deze Seiko Professional diver 7C43-7010 uit 1987 heb ik nu al een tijdje, maar wass een totaal wrak, toen ik hem kocht. Gelukkig kon ik hem met een donor toen wel restaureren, en is sindsdien lekker accuraat. Zo pakt een gokje van enkele jaren terug toch goed uit.

22 likes

Dit oudje kreeg gisteren zijn lang verwachte reparatie. Er zat geen secondenwijzer op, want het randje hat een gebroken punt.
Maar omdat ik met een andere AS 984 bezig was, kwam deze weer in mijn gezichtsveld.
Het kastje is echt een schoenpoets- doosje zoals Lex dat noemt. Met scharnierend deksel dan wel.
Ik weet niet of de wijzers verkleurd zijn of dat ze niet origineel zijn. Maar leuk zijn ze wel.
KKK heeft niets met racisme te maken in dit geval. Het is van de firma Koster. ( Ook van Emkoza en Monté en…)

23 likes

Goedemorgen!

22 likes

Iedereen een mooie dag toegewenst

25 likes

Goede morgen :smiley:

Mooie dag verder :sunglasses:

18 likes

Begrijpelijk, maar er is meer imho. Naast erfstukken kunnen horloges puur vanuit de aanschaf voor mij ook een fijne, mooie of bizarre heriinering inhouden - en dat komt bij mij vooral omdat ik altijd de vondst bij oude juweliers, kringloop, rommelmarkt en antiquairs - zeker op reis - prefereer boven online hunting ! Dát is voor mij echt jagen. Leuke herinneringen en ook vaak in de combinatie van reis met echtgenote :hugs:. Maar ook bijv. een lelijk horloge dat niet weggaat omdat ik er ruim 2 jaar op moest wachten voor 't vrij kwam ( lees: de schuld bij de opkoper niet meer werd betaald…)

7 likes

Raad het singlehoesje?
The Kinks met “Sunny afternoon”.

6 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

17 likes

23 likes