Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVI

Lekker hoor. Vrienden van ons gaan daar de laatste aantal jaren ook naartoe. Wij kijken waar het acceptabel weer is en beslissen op het laatste moment. Hebben een eigen caravan en rij daar naartoe waar het niet zo nat is. Hebben we nogal een abonnement op :grimacing::see_no_evil:

3 likes

Zo Bart! Wat een prachtig horloge heb je om de pols.

11 likes

Rondje Rotterdamse Rotte :wind_face:

24 likes

Thanks! Onlangs voorzien van een origineel glaasje en een volledige servicebeurt door Nico Rijsman. Kan hem voorlopig weer met een gerust hart en veel plezier dragen.

3 likes

Klaar met werken en middagwissel naar deze Pontiac hydraulica memodate

27 likes

Merci voor het compliment Wolter :hugs:… eentje uit de beginperiode van mijn verslaving :person_shrugging:

3 likes

Houd het wel netjes daar, ik ga medio augustus. :grinning:

3 likes

Middagwissel naar de Tellus. Een tijdelijk endless bandje binnengekregen. Kan ik hem in ieder geval dragen :sunglasses:

Er zijn ook nog wat ui-kronen onderweg. Hopelijk zit daar een passende tussen.

24 likes

Genta was een ontwerper van horloges. Hij heeft niet alleen legendarische ontwerpen gemaakt, zoals de Royal Oak en Omega Constellation C-Shape, maar ook voor veel fabrikanten hun hele, of halve, aanbod tot in de jaren '90, inclusief Seiko, Citizen, Timex en zo’n beetje alle Zwitserse merken.

6 likes

Zeg je Genta, dan zeg je ook integrated bracelets

6 likes

De Oris maar weer eens. Hij liep niet (opwinden ging niet), kast open geschroefd en toen deed ie het weer. Kijken voor hoe lang…… Wel heel mooi :star_struck:

26 likes

20 likes

Dat is wel een rappe reparatie! dus kast open en dicht en het loopt weer, maar kun je het nu ook opwinden? Ik ben toch benieuwd wat er aan scheelde.
Het is een hele mooie, hoor!

2 likes

Leuk klokkie Arie, hoort dat kroontje zo ver van de kast af te zitten?

1 like

Wie is Gerald Genta?

Gerald Genta was een Zwitserse horlogeontwerper, geboren in Genève in 1931. Hij werd opgeleid tot juwelier en verwierf wereldfaam door iconische uurwerken te ontwerpen voor merken als Patek Philippe, Audemars Piguet en Cartier. Genta transformeerde de horlogewereld door de horlogeband in de kast te integreren en de voorkeur te geven aan gedurfde geometrie boven traditionele rondingen. Hij begon als tiener met het schetsen van wijzerplaten en kreeg op zijn 23e een opdracht bij Universal Genève. Genta vond dat een horloge als een sculptuur moest voelen, niet als een machine. Zijn ontwerpen waren architectonisch sterk, hoekig en geïntegreerd, in een tijd waarin Zwitserse horloges dun, rond en ingetogen waren.

Lees meer op deze site:

6 likes

Hoelang ben je al verslaaft? Heb je al wel een paar dozijn bij elkaar verzamelt, zeker? Heb je ook nog wat favorieten merken, en uit welke periode ben jij geïnteresseerd? Doe je ze in verzamelboxen?
Doe je ook restauraties en reparaties? Ben zeer benieuwd, ik kom maar weinig mensen tegen die verslaafd zijn zoals jij, en ik ook wel een beetje.

2 likes

Dat is een mooi horloge, Don. Doe je dan zo’n rondje op de fiets? Gezond hoor, lekker fietsen.
Jij gaat dikwijls die rondjes doen, hè? Ik heb het al vaker gelezen dat je een rondje doet.

5 likes

Ja, opwinden werkt weer. Maar wel met af en toe een hapering. Misschien drukt het deksel te veel op het uurwerk als je ‘m strak aandraait. Toch maar eens wegbrengen. Uurwerk zag er wel perfect schoon en gaaf uit.

3 likes

Ook een hele mooie Pontiac, Dave. Bandje staat em ook heel goed.

1 like

Misschien een rubberen pakking gebruiken dan gaat de klep al ietsie minder diep in de kast. Dat zal het wel zijn, want hoe kan het anders dat het nu tegen het uurwerk aankomt?

1 like