Nee, daar hoort een andere op. Vandaar dat ik dat aangaf. Heb hier een topic staan:
Ja, naderhand las ik dat er wat kroontjes naar je toekomen, hopelijk zit er wat tussen. Succes ermee Arie.
Jij hebt ook een pracht van een Longines, post die maar weer eens, ik ben daar een beetje verliefd op, als je die ooit de deur uit wilt doen dan zou ik het op prijs stellen mij daar op tijd van te verwittigen.
Cool!
Dankjewel Macx👍 ben ook erg tevreden met de combi
Wow, helemaal mijn ding zoiets
Snelle late wissel…
Nog even tussendoor een fietsje uit de ‘collectie’ aan 'n nieuwe berijder geleverd, de tweede al in één week - nog zo’n dertig te gaan

Will do!
Als autoliefhebber is Italië geweldig, vandaag ook weer genoten van het uitzicht
Zo’n ding staat erg hoog op de wishlist…
En nu tijd voor de avondwissel:
Klopt Wolter - lang niet meer zoveel km als vroeger toen ik o.a. overal op boeken, horloges (en fietsen) jacht ging maar inderdaad voor de gezondheid
Overigens heel leuk dat je je laatste tijd ook wat meer op andermans tijdrovers reageert - dat maakt HF altijd weer wat meer een community dan je vaak bij andere online ‘etalages’ ziet
Geweldig! Deze hebben wij een tijd terug verkocht. Echt een fantastische rijdersauto en mooi om te zien vanuit iedere hoek. Ik pak de Cayenne GTS, die houdt ook wel van een bergpasje. De dames aan boord wat minder.
Heel gaaf
Net als vele andere op je site trouwens…
Vorig jaar hebben we (geheel onverwachts eigenlijk) de start van de Mille Miglia mee kunnen maken in Brescia, dat was geweldig, lekker aan de start met dochterlief op mn nek
Thanks, na Covid mijn maatje geholpen om van eenmanszaak naar iets groters te groeien. Dat is goed gelukt. Geert rijdt de MM ieder jaar.
Ga je trouwens nog naar Brescia of Milaan om bij wat vintage horlogespecislisten te kijken? Ik weet niet of ik er in augustus aan toe kom, maar heb wel een paar adresjes opgeslagen, mocht ik kunnen ontsnappen.
Misschien de spacer-ring niet goed erin?
Nee ik vind de prijzen icm de staat van de horloges hier niet echt iets om enthousiast van te worden… maar kijken is altijd leuk!!
Late avondwissel. Een vrijwillekeurige greep.
Er ligt momenteel een vrij grote hoeveelheid horloges op mijn bureau, waarvan een deel nog gedocumenteerd en/of gefotografeerd moet worden. UIt deze hoeveelheid zo maar even eentje dus voor vanavond.
Een Livra. Volstrekt onbekend merk. Geheel niets over terug te vinden op het grote web. Zelfs de A.I. zoek- en antwoordmachnes hebben geen idee. De suggestie van de virtuele zoekhulpjes is dat het een juweliers of handelsmerk zou kunnen zijn van een kleine firma. Maar dat had ik zelf ook al bedacht, daar heb je geen Artificial Intelligence software voor nodig…
Livra dus. Een klein horloge met een kastmaat van 33mm dat de tijd al al zo’n ruim 75 jaar heeft doorstaan zonder al te veel beschadiging. Waarschijnlijk gemaakt in Duitsland, Pforzheim, omdat er ook een - nogal zeldzaam - uurwerkje in zit uit die omgeving, namelijk een GUBA (Gustav Bauer), cal. # 1050 SC. Volgens Dr. Ranfft R.I.P. geproduceerd tussen 1945 en 1950, dus het ding is mogelijk ouder dan ik zelf… .
Waar haalden die Duitsers zo vlak na de beëindiging van WO II zulke mooie spullen vandaan?
Hieronder nog wat meer foto’s. Het zijn er wat veel, maar allee… het is een mooi horloge en het is leuk om zo’n montage van plaatjes bij elkaar te zetten. Ik heb er plezier van en ik hoop jullie op HF ook.
Absoluut! Jouw bijdragen maken dit forum tot een groot genoegen om dagelijks mijn vrije tijd mee in te vullen. Dank daarvoor, ik lees ook met plezier oude posts van je. Ik hoop dat meer mensen dat doen.