Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVII

Ook een mooie Buren, ik word ook niet opgewonden door horloges, idd wel andersom hahaha
Zit hier ook een cal. 410 in?

2 likes

Geen idee M - zelden dat ik er eentje open maak eerlijk gezegd. Heb ook ergens een kleine ouwe, da’s meer projectje maar wel meer lijkend op jouw Grand Prix :slightly_smiling_face:

Yema met slijtageplekken, maar met een heel fijn geluidje. Ik kom er net achter dat ik deze al maanden niet gedragen heb. Terwijl ik het een heel cool horloge vind.

9 likes

Plaatje die Invicta Wolter :star_struck:

1 like

Titantic is ook mooi en wat ik niet had verwacht is dat het een automaat is, typeaanduiding is AUTOMATIC WATERPROOF, dus duidelijk anders dan die andere drie, die zulke mooie namen hebben.
Ik dacht eerst dat de plaat was beschadigd, maar nu zie ik dat daar een stukje lume uit de wijzer is gevallen en op de plaat ligt. Dus ook weer een meevaller. ik weet het nog niet 100% maar het ziet er wel naar uit.

Even de Buren in elkaar zetten ga ik gelijk even kijken naar de plaat

12 likes

Dankjewel Petro, die gaf ook de doorslag om op dat lot te bieden, nu nog even laten lopen, maar dat zal niet zo makkelijk zijn, ik heb al wat documentatie over de Landeron 48 gelezen en gezien op YouTube, is wel voor gevorderde horloge sleutelaars zoiets, maar komt wel goed denk ik, en anders is er hier wel iemand die de uitdaging wil aangaan neem ik aan, hoop ik althans.

Zo, de Buren is van zijn lelijke lichtgroene lume kleur verlost, nu ziet het er zo uit, vind het beter bij zijn leeftijd passen en de lume werkt ook nog steeds goed, alleen oppervlakkig de kleur aangepast.

7 likes

19 likes

Ik heb de plaat van de Titanic bekeken en het is toch geen brokje lume wat daar lag, jammer, ik zie nu ook dat de lume in de wijzers nog volledig intact is, het plekje heb ik wel behandeld en is een stuk minder geworden, ook heb ik er een nieuw glas ingezet.
Verder is de plaat mooi en zijn de cijfers ook nog volledig bedekt met lume, dat zie je niet vaak, meestal zijn er wel een paar cijfers beschadigd.
Het is te donker om wat buiten foto’s te maken, maar bij de verlichting van de microscoop gaat het ook.

14 likes

In de avond met Tissot

17 likes

Lijkt wat kenmerken van 'n voor mij typische Zodiac kast uit de seventies te hebben ?!? De a-symmetrie links en rechts bedoel ik :nerd_face:

Ja, klopt. Dat was ook de reden om hem niet te laten liggen. Een projectje voor later, om ooit eens op te knappen.

1 like

Leuke uit de tijd dat ik nog Tissot verzamelde… Erg gecharmeerd van die integrated bracelet toen - en stiekem nog steeds :hugs:

1 like

Uploaden: IMG_1543.jpeg…

Laatste wissel met Titanic.

7 likes

10 likes

The king :sunglasses:

11 likes

Seiko Sportsmatic Silverwave

10 likes

Vandaag deze nog een keer:

6 likes

3 likes

Deze Certina KF330 stamt uit 1948
Een echte jumbo
Hoewel hij nog niet helemaal in orde is loopt hij weer keurig!
Het 4e radje heeft een gebroken tap, het asje van de subsecond.
De donor die ik gevonden had heeft hetzelfde euvel😭
Wel iets minder erg, waardoor het horloge loopt en de wijzer blijft zitten. Op zoek naar een goed onderdeeltje dus.
Aan patina ook geen gebrek!

2 likes