Pareltje deze EternaMatic

Dat vraag ik me ook af, misschien weet iemand hier een antwoord op.
Ja, ik heb wel mazzel met deze Eterna, met die andere drie in het lot ben ik ook erg content. Die Cloetta loopt fantastisch, er zit een AS 1802 in, binnenkort ga ik die opknappen en servicen.
Ik ben nu met een AS 1702 bezig, ik heb een hobby waarbij ik nog nooit zoveel heb gevloekt, ik was dit uurwerk aan het monteren, en ik was bezig met een afdekplaatje valt dat minuscule kleine schroefje uit mijn pincet, en ik vloeken want ik kon het nergens meer vinden, maar na een paar minuten zag ik het, lag nog op platine, je mag raden waar het lag.
Ik heb er een foto van gemaakt.
Avondwissel op rechts
Ik moest eerst even het nieuwe bandje van @Lexaf om de fixed lugs lijmen.
Dat zit zo.
Lex bood aan om een bandje voor deze Laco te maken. Dat greep ik meteen aan natuurlijk, want ik volg zijn DIY Bandjes-projecten met bovengemiddelde interesse.
Zelf banden maken en oude (bijv. losgeraakte) bandjes herstellen vind ik mooi werk. Dat biedt ongekende mogelijkheden met hele oude horloges, waar je een bepaalde uitstraling wilt bereiken. Dat kan vaak alleen met flink gebruikt leer. Denk aan een oude broekriem, of een koffertje:
Experiment. Resten van oud varkensleren koffertje gebruiken voor een vintage look horlogebandje. Hergebruik van materialen die echt iets toevoegen qua look & feel: daar houd ik van.
Dankzij zijn uitleggen hier op Hf, de transparante Bisonkit tip van @basvg en Youtube had ik al wat oude bandjes kunnen hergebruiken, maar een échte Lexaf, dat stond ook op mijn wishlist - geen grap.
Lex vroeg mij wat ik in gedachten had en ik zei dat ik graag soepel, zwart leer wilde met een ruige look door een bepaalde structuur. Verder niet teveel poespas. Het horloge oogt militair, dus wilde ik het bandje niet te gladjes. Nou, wat ik mij had ingebeeld, dat maakte Lex. Maar dan beter. Toen ik gisteren het bandje voelde, terwijl ik kennismaakte met onze alleraardigste Forumvriend, wist ik meteen dat dit het zachtste bandje is in mijn collectie. Wow, wat fijn, mooi in al zijn eenvoud én stoer! Perfectie.
Dus even losjes rechts on de pols vanavond. Vandaar alle armbandenshizzle.
Het past bij dit horloge, vind ik. De kleur zwart matcht met de bullseye.
Bedankt Lex! Deze is mij dierbaar na onze geweldige eerste ontmoeting.
En speciaal voor Lex heb ik wat meer woorden gebruikt.
Daar houden wij namelijk allebei van!
Fijne avond!
Blije Cav
Zo de meester, zo de leerling🤪
Het zit hier, precies in dat gaatje gevallen, en zo snel, heb ik het niet zien vallen.
Mazzel dat je hem toch hebt kunnen vinden voordat het je blijft achtervolgen…
Hoe is het toch mogelijk dat het precies daarin kiepert? Dus als je achter de microscoop zit, dan ben je al te laat om te zien welke richting het op gaat. Gelukkig viel het naar beneden; als je te hard drukt op de pincet, ben je het echt kwijt.
Er gebeuren soms gekke dingen tijdens het sleutelen. Je moet zo ontzettend goed opletten, ook als je een klein onderdeeltje even weglegt; het volgende ogenblik is het foetsie, zit het ergens tussen je vingers geplakt. Dus altijd de onderdelen in het bakje leggen, anders raakt het zoek.
Ik heb vandaag de bestelde pushpins binnengekregen. Ik ben die dunne pinnen van Ali helemaal zat; dan krijg je 300 pinnen waarvan er een stuk of twintig te gebruiken zijn.
Ik heb een adres gevonden in Engeland, voor 16 € 100 dikke pinnen.
Als je ook pinnen wilt bestellen, dan is hier het adres.
Dank je wel Dennis! Graag gedaan en met plezier gemaakt.
Trots op mezelf en ik ben blij met je complimenten.
Misschien is het besmettelijk?
Gaaf John, ook mooie stoel btw!
Viel me op dat deze dezelfde secondewijzer heeft als de “Gene Kranz” uitgave, met het lichtgevend vierkantje aan het eind😊
Fijne dag allemaal!
Ik mag een boon zijn maar ik zie hem niet liggen!