Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVIII

Klopt maar ik ben er nu al zeker van dat enorm veel googlers de ongefundeerde blabla als zoete koek zullen slikken - zoals het op soortgelijke manier o.a. ook Amerika weer groot gaat maken :sweat:

4 likes

In de avondwissel:

28 likes

Leuke tv van Wittnauer :hugs:, die kan m.i. mooi door naar het tv-segment in het vierkant topic van @Lexaf

2 likes

Klaar voor de kroeg

24 likes

Lengnau dus, laten we dat meteen helder neerpennen. Longeau is geen plaats in Zwitserland, ook niet in een andere taal. Lengnau ligt tegen Grenchen aan. En zo te zien zaten ze ook nog in Solothurm, dat is daar ook om de hoek. Mogelijk is het samengevoegd met andere fabrieken/werkplaatsen?

Wel interessant is dat in Lengnau eeuwenlang een Joodse gemeenschap als een minderheid leefde, gediscrimineerd en wel. Maar dat ze meer rechten kregen op het moment dat de horlogeindustrie meer verenigd werd. De locale bevolking bestond uit boeren, duh, maar het waren de Joden in deze regio die toen meer rechten kregen en volgas aan de handel gingen. Interessant om verder uit te zoeken.

4 likes

19 likes

31 likes

Longeau is de Franse benaming voor Lengnau. Grenchen is de Duitse naam voor Granges. Biel heet in het Frans Bienne.

Solothurm bestaat niet. De Duitse naam voor Soleure is Solothurn.

10 likes

Deze - al een paar weken. Lag al vele maanden stil in zijn originele doosje, even compenseren!

33 likes

Longeau geeft geen enkel resultaat, ik geloof je direct. Misschien toch beter AI gebruiken, ik had het via de ouderwetse methode al gecheckt. :sweat_smile:

2 likes

Bedankt voor deze follow up. - e.e.a. online mbt tot Longeau is best verwarrend :+1:t2:

2 likes

Note to myself: met Suisse erachter dus wel.

3 likes

Dat is gebrek aan een leesbril, daar gaat het al mis. :face_with_monocle::sweat_smile:

2 likes

Mooi!:ok_hand:

1 like

Wat een fantastisch logo! Een soort van skyline.

3 likes

Gaaf. Staat ook goed op het groene bandje.:+1:

1 like

Pontiac ☆☆☆ Nageur Antimagnetique

24 likes

Hoogwaardig chronometer caliber. Zojuist afgeregeld in 6 standen.

29 likes

Is van 2 eerdere forumleden. Voor de eerste deed ik een volledige service destijds. Eigenaar 2 was iets minder voorzichtig - heb het gebarsten glaasje vervangen - maar van hem heb ik het dus soort van “teruggekocht”. :wink:

Glaasje vervangen dus, en het automaatdeel opnieuw geserviced. Loopt al jaren plus 10s per dag en vind het eigenlijk de moeite niet om dat verder te fine-tunen.

Het fijne is ook dat ik niet merk dat ik hem om heb. 34 mm op 17 cm pols - valt gewoon weg.

Heeft een professionele Sabena-inscriptie achterop, allicht van een Belgische purser/steward/stewardess geweest.

4 likes

Cool man! Ik lees wel “unadjusted” dus wellicht speel je met onze voeten, zoals een Vlaming zou zeggen. :wink:

2 likes