Vers van de werkbank #2, een Certina DS “pre-turtle”
Bedankt nog @Crowned ![]()
Heel veel plezier ermee ![]()
Dat gaat lukken ![]()
Binnenkort, als ik eraan denk🙄
Gewoon blijven posten. Zelf heb ik ook niets met Rolex, omdat me de sfeer om het merk niet bevalt. Ik vind het merk te veel gehypet.
Te veel patsers die met hun Rolex willen showen: Van hier, kijk mij eens! Als je dan indruk wilt maken, koop dan een Patek… Sommigen kopen het als een belegging. In welke wereld is een gebruikt item duurder dan een nieuw?
Je kunt wel credits geven voor de PR van Rolex, die hebben dit gewoon goed gedaan… Maar mij kun je er niet voor porren.
En qua styling is het niet mijn smaak. Maar ieder zijn ding. Maar de hele oude Rolex-horloges kan ik dat wel waarderen. Een DJ of een Explorer dan weer totaal niet. Kwestie van smaak zal ik dan maar zeggen…
Maar heb je er eentje, en ben je er blij mee, dat is toch prima! Als ik het dan maar niet hoef te dragen
Zoals gezegd, niet mijn smaak… De jouwe gaat nog wel, maar die lelijke pukkel op het glas…
Ohhh, mooie cijfertjes!
Mee eens!
Zij: “Zijn deze horloges duur?”
Ik: “Goede vraag, maar ik weet het niet, want ik verkoop ze niet. Het is veel belangrijker om te ontdekken wat jij mooi vindt”.
Zij: Ok, ik vind die wel mooi" - wijzend naar de Gigandet die ik net in de horlogedoos teruggelegd had. Wat een goede keuze, dit vind ik zelf ook een heel bijzonder horloge, zei ik.
“En deze” - wijzend naar de Radiant met glasfiber kast.
Ik vroeg waarom ze die ook mooi vond, want dat is een compleet ander horloge. En daar had ze wel een antwoord op: “deze is zwart en wit, net als een Panda”.
En daarna nog: “Die vierkante van mama vind ik niet mooi. De vorm wel, maar niet de kleur”.
Ze doelde op het goud. Gelukkig maar, want dat horloge is voor haar zus bestemd. ![]()
Enfin, eerder dan verwacht heb ik twee coole horloges veiliggesteld voor de jongste, door haarzelf, zónder erom te zeuren. ![]()
Gouden momenten…
Goedemorgen vintage horlogeliefhebbers,
Hier mijn vintage Rolex Oyster Perpetual.
De eerste eigenaar kocht deze Rolex bij “Toko Nam”, een warenhuis in Surabaja in 1956.
Alle papieren, COSC certificaat en het originele doosje zijn leuk genoeg bewaard gebleven.
Het uurwerk is onlangs voorzien van een frisse service en loopt weer als een zonnetje.
Fijn weekend allemaal! ![]()
Kijk, zonder pukkel en eigenlijk best een leuk horloge. Als het mooi, moet je dat ook gewoon zeggen.
Nog steeds geen tweede kunnen vinden op internet.
Denk dat de waarde daardoor zeker rond de 7000 euro is.
Misschien nog veel meer
![]()
Goh als dat de maatstaf was voor waarde dan was ik nu erg rijk met de vele kneusjes in mijn collectie ![]()
Dus jij noemt mijn horloge een kneusje??? ![]()
Dit bedoelde ik: geweldig! ![]()