Welke vintage draag je vandaag? Deel XXVIII

ZEIH HEEFT STIJL

22 likes

18k Tissot uit 1923 vandaag. Had er een poosje geleden een bund strap voor besteld maar die bleek veel te lomp voor dit horloge. Dus zelf even wat in elkaar geknutseld op basis van een 16 mm single piece strap.

23 likes

Seiko’s eerste chronograaf, de. 5719-8990, de aanleiding? De Olympische Spelen van Tokyo in 1964. Een handopwindrt column-wheel monopusher, cal. 5719, de originele plastic bezel en een heerlijke kast met bevelled lugs.

Plaatje van internet van het uurwerk:

29 likes

Een mooie monopusher! Qua uurwerkje is het gebaseerd op het 57 uurwerk van de Seiko Crown.
Is de etsing van de Olympische vlam kog goed zichtbaar op de caseback?

1 like

Nee! Deze is van feb 1965 dus geen vlam
maar een zeepaardje.

1 like

:star_struck:

1 like

25 likes

Goedemiddag allemaal,
Vandaag een Revue Royal uit circa 1945 om de pols, met het Revue 59 kaliber. Dit is een in-house uurwerk van Revue.

Revue 59 kaliber

18 likes

15 likes

Geweldige complicatie! Knap werk Rik! :heart::star_struck::partying_face:

2 likes

Beter zo :+1:t2:

1 like

Een sportieve Seikomatic J13044 vandaag

17 likes

Dank je; vind ik ook. Beter in verhouding met de afmetingen van het horloge :blush:

1 like

Deze gisteren op Rikketik gekocht. Moet een nieuw kristal op, maar verder loopt hij prima.

20 likes

Wauw, mooi! En zo duidelijk de inspiratiebron voor de nieuwe Style 60s presages.

1 like

Topvondst: deze eeuw dus geen vintage. Kleine uurwerkmaker uit Berlijn :+1:
Edit: ongeveer 2006 vermoed ik en een ETA 2824-2 aan boord.

Alpina en n.a. onderdelen doosje :sunglasses:

22 likes

17 likes

Goedemiddag vintage vrienden,

Komende week wordt het volgende thema, “toon je horloge met een stalen/lunette bezel zonder een kleurtje op de bezel” dit vanaf post 3000 in het topic themaweken horloges.

WEL GOED DE INLEIDING LEZEN EN NAAR DE VOORBEELDEN KIJKEN, lekker makkelijk toch :smiley:

Wens iedereen een leuke themaweek :+1:

Ik kwam dit oudje tegen uit 1940. Het was nog niet gedocumenteerd, dus vandaag staat het in een map.
Tissot
Kaliber 27
B.J. 1940
Ref. 1133511

Kaliber 27

Zoals je ziet, is het nog niet geserviced. Ik denk nog niet door mij open gehad, ik had er nog geen foto’s van, toch liep het direct bij het opwinden.

18 likes