Nova Dayton HS360 (Zenith El Primero 3019PHC)
Ja dat heb je vaker bij die export handelsmerken en modellen. De Nederlandse Prisma’s en Indussen hebben dat ook wel.
Van dit horloge kun je het bouwjaar letterlijk aflezen van de wijzerplaat, omdat het werd geïntroduceerd in het jaar van de Olympische Spelen in Tokyo van dat jaar…
Sinds deze klaar is toch alleen nog maar af geweest of mezelf te wassen ![]()
Veel wisselen hier elke dag of niet? Ik ben toch altijd wel even trouw aan een recent afgerond project.
Before:
After:
Hier is het meestal elke paar dagen.
Vandaag een Citizen. Foto van eerder vandaag die ik had gemaakt omdat ik een tof initiatief van een forumlid voor het bijhouden van een horlogecollectie aan het testen ben.
Gruen baguette uit 1930-1935.
De lijntjes bovenin op de wijzerplaat zijn waarschijnlijk de vingerafdruk van een horlogemaker. ![]()
Ben bang van wel inderdaad. Hoe bedenken mensen het, met je blote vingers aan een wijzerplaat zitten ![]()
Sterk door de eenvoud ![]()
Goedenavond.
Avondwissel met Atlantic Worldmaster.
Vanmiddag opgehaald, alvast voorzien van nieuw glas, werkende opwindstift en ultrasoon bad.
Onderstaande foto zoals het is gekocht.
Komt nog een nieuwe stift, zodat het originele kroontje er weer op kan.
Lijkt een beetje op een Patek 3445, maar dan met centrale seconden. Dat is een van m’n favoriete Calatrava-referenties. Ik vind de wijzers van de IWC misschien nog wel mooier.