Wat ligt er op je werkbank? – Restauraties en vintage projecten

Ah resin, dat kan natuurlijk ook!
Is ook aardig nauwkeurig.

1 like

Citizen 6001 nog nooit zo veel vuil gezien :sweat_smile:

11 likes

Ik had nog nooit gehoord van (Lord) Elgin. Meisje Kachiri van YouTube kanaal The Second Hand vindt er eentje voor $10 en geeft hem een complete service. Erg leerzaam filmpje.

3 likes

Gister toevallig ook gezien. Toffe meid! Doet het goed!

1 like

Dank voor de link ! Gister even geabonneerd en nu al 3 video’s gezien :+1:t2: moet wel zeggen dat ze veel praat…. Maar dat zal wel aan het feit dat ze een…. Ow shit dat mag niet meer tegenwoordig. Maar erg vermakelijk om de techniek te zien.

6 likes

Vandaag aan beginnen. Horloges uit de prullenbak zijn altijd de leukste

14 likes

Leuke!!

1 like

Ja ik ben erg benieuwd wat ik aan ga treffen.

1 like

Deze is ook weer klaar:

Stift was net te kort voor de kroon die ik had liggen dus een stiftverlengertje moeten plaatsen

En de kastring was echt op, de rotor raakte het deksel ook omdat het uurwerk niet goed meer geklemd werd

17 likes

20 likes

Netjes :ok_hand:

1 like

Mooie poetsbeurt :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Heb je de ring geprint/laten printen? Ziet er keurig uit.

1 like

Yes, heb het 3d-model van een medeforummer gekregen en een collega heeft ze geprint. :ok_hand:t2:

3 likes

Dat is geweldig. Onderdelen zijn vaak wel te krijgen voor vintage horloges, maar zo’n uurwerkring is als donor vaak niet veel beter.

4 likes

Nee inderdaad, dat 3d printen is echt een uitkomst voor dit soort fragiele onderdelen.

4 likes

Ja dat kon die wel gebruiken. Alleen een kapotte veer, toch zonde dat zon horloge in de prullenbak eindigt om die reden.

3 likes

Heel netjes Dirk!
Ik wou dat ik ook zo mooi spul in de prullenbak vond.

2 likes

Ja man, niks leuker dan een lijkje nieuw leven geven :ok_hand:t2:

3 likes

Af en toe kijk ik wat in het park rond :joy::rofl:

Ik heb er nog 1 met een vette plaat met tritium burn

10 likes