Welke vintage gaan wij morgen dragen

Ik zal hier starten met een vintage van mij uit de jaren 50. Een le Coultre Futurematic.
Hamer automaat met power reserve.

16 likes

Is dit echt een nuttige toevoeging op welke vintage dragen we vandaag :joy:

6 likes

Een topic over wat we volgende week gaan dragen lijkt mij anders ook wel handig.

9 likes

Dat weet je bij @anon50762135EV maar nooit

1 like

Maar wel dat het geen vintage is :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Schitterend horloge, ik zou er erg zuinig op zijn :ok_hand:

1 like

Wauw! Mooi horloge! Vintage is voor mij niet weg gelegd… ik draag mijn horloges overal en altijd, ben denk ik veel te bang dat een vintage horloge snel kapot gaat ofzo…

Dubbele likes!

Zelfde als vandaag.

Maar dan dus niet de “driver” - versie. Zowel de advertentie als het horloge zelf exact uit mijn geboortejaar. :wink:

11 likes

Mooi !!

1 like

Nieuwe aanwinst? Erg leuk :blush:

1 like

Nee hoor - mijn eerste HF-aankoop eigenlijk. Paar jaar terug, van Jelle. Die zien we niet vaak meer trouwens… Moet 'm ooit nog 's servicen; maar met een amplitude van 290 en voldoende olie in de werkzijde-chaton ga ik er even van uit dat 't nog geen hoge nood is.

1 like

415 Franse frankjes !
Ik heb er nog wel her en der verspreid zoveel liggen denk ik …

1 like

De Speedmaster had je voor 870 Franc. O ja, die was in 1970 in Nederland 480 gulden, weet ik dan weer. Maar da’s al de 861 he, niet de 321. :wink:

1 like

Ik draag mijn vriendin zo naar bed…

Zij is ook aardig vintage inmiddels.

3 likes

‘I don’t think of myself as old, I think of myself as a classic.’ :relaxed:

1 like

ben denk ik veel te bang dat een vintage horloge snel kapot gaat ofzo.. Wel, Stefh1, dat is een foute gedachte. De kans dat een nieuw mechanisch horloge kapot gaat is net zo groot. Vintage horloges van een gerenommeerd merk zijn meestal gemaakt van top materiaal en perfect behandeld. Als een vintage horloge dan ook nog eens een goede service beurt heeft gehad of is gerestaureerd, dan is het weer als nieuw. Ik draag zelf meestal vintage horloges en die doen niet onder voor een nieuwe. Als ik ga golfen, dan doe ik een quartz horloge aan om de kans te verkleinen dat ik bij een slag de balans tap kapot sla. Mijn advies, ga gewoon voor een vintage horloge, en als je bepaalde klusjes hebt waarbij je een horloge kan beschadigen, dan kan je het even terzijde leggen of een goedkoper (vintage ) horloge aandoen.

2 likes

Ik wist niet dat je al zo oud was.

Leuk horloge. Weet je zeker dat de wijzerplaat (lettering) niet is bijgewerkt?

Ik heb er geloof ik nog steeds een te koop staan hier op HF. Leuke horloges.

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/7/9/79166c751a76e866c6deb6cd46fa179d98606f08.jpg

2 likes

Dit is niet alleen een leuk horloge maar een ongelooflijk mooi horloge. Ik vind de Futurematic tot de toppers behoren van le coultre uit die tijd, zelfs mooieren indrukwekkender dan de bekende power reserve uit die periode.Ik zie deze modellen alleen maar duurder worden, als ik jou was dan zou ik dit exemplaar lekker zelf houden.

1 like