Welke volgende NA is het net niet?

Vast herkenbaar voor meerderen: een horloge (al dan niet boven budget) zou perfect in jouw collectie passen, maar je mist net dat zetje in de rug vanwege de specs. Ik heb dat bijvoorbeeld met de Seamaster 300 Professional. Heerlijk horloge, maar hij is gewoon te groot. Ik zou hem graag in een 38-40mm zien, hoewel de lug-to-lug al prima is.

Zo had ik dat ook met de Pelagos, leek me fantastisch maar hij was te groot. Tot die gasten met de 39mm kwamen, shit zou ik moeten gaan sparen hiervoor? Nee gelukkig niet, want geen datum.

Man bijt hond vraagt zich af, van welke spec van welk horloge knap jij af?

9 likes

Mercedeshandjes, maakt niet uit welk merk.

13 likes

Inderdaad, vreselijk!

3 likes

Ik ook, is toch hetzelfde als 'cathedral hands"? Echt een 100% no go voor mij. Ik heb altijd het gevoel dat delume uit die vakjes gaat vallen :rofl:.

3 likes

Alles wat zwaarder is dan pak 'm beet 110 gram. krijg er RSI achtige verschijnselen van.

1 like

Bij het klikken op “antwoorden” was ik bijna bang dat ik in de kerk aan het vloeken was. :joy:

2 likes

:rofl: :rofl: :rofl:. Het is wel zondag ja, wat doe je hier eigenlijk?

1 like

Hahaha, ik zie net dat cathedral hands toch ietsjes anders zijn. Meer in de richting van de Seiko Alpinist.

2 likes

Maar dat is een inschatting op basis van Google :sweat_smile:

1 like

Ok, maar toch even erg.

:joy:

1 like

En toch is dat een typisch kenmerk van een bepaalde tijd. T/m de jaren '90 was deden hĂ©Ă©l veel merken dit. En ik voorspel je: er komt weer 'n keer opnieuw waardering hiervoor. Net als voor cusion cases en de tropic band, die op een gegeven moment ook ‘ouderwets’ gevonden werden.

2 likes

Cyclops op de sub date.

7 likes

Ik geloof best dat het ergens kenmerkend voor is en dat het een mode dingetje is. Ik heb alleen zo’n autistisch trekje dat ik kort en bondig mogelijk een vraag duidelijk beantwoord. Uitleg komt wel, als er om wordt gevraagd :joy:.

I really dislike Mercedes handjes.

Max for the win! :joy::sunglasses:. Staat overigens los van m’n smaak. Ik vind het gewoon niet mooi.

1 like

Sunburst wijzerplaten. Ik heb nog nooit een horloge gezien waarbij dit goed uitpakt.

4 likes

Ik vandaag nog, maar dat is wederom een smaak ding. :grimacing:

Ik vind cathedral hands dan weer veruit superieur aan mercedes-wijzers.

Alles wat een lug to lug van boven de 47 heeft, alles wat hoger is dan 13mm, en ik probeer echt van m’n OCD af te komen op het gebied van waterdichtheid. Dus qua maat vind ik dat ik goeie OCD heb, maar die 100m WR fetisj van me houdt me tegen om het horloge te kopen wat ik wil hebben.

2 likes

Snowflake hands. Hoe verzin je het.

4 likes

Er is niets mis met de wijzers van de Snowflake. :slight_smile:

Sorry. Kon het niet laten. :slight_smile: :hugs: :face_with_hand_over_mouth:

5 likes

Zeker niet!