Is ook wel een stukje gewenning hoor. Ik heb een 17/17,5 cm pols en draag de laatste weken een 43 mm duiker. Dat was in het begin echt even wennen, en als ik nu weer ‘terugschakel’ naar 36mm ziet dat er ook raar uit de eerste dagen. Natuurlijk heb ik wel een redelijk ‘gemiddelde’ polsomvang, waar vrij veel om past.
Gewoon. Omdat het een mooi horloge is, en ik m’n Kirazuri wijzerplaat erg mis. Die was fantastisch, ook al was het horloge waar hij in zat te dik en te grof.
Deze heeft een kirazuri wijzerplaat en is niet grof. Dat Chrono24 logo poets ik er wel af met wat Polywatch.
Er zit al een premium bandje op m’n Citizen, dank je wel. Maar die is groen. En van papier. Da’s geen Kirazuri, Henk. Da witte gij ook.
Bovendien is de GS een handwinder, dat staat mooi naast m’n GS quartz. Tot slot is de kastvorm van de Citizen wel echt heel erg modern:
Nou, de prijs is vaak een spec die mij weerhoudt van te kopen
Verder vind ik alle dress(y) horloges > 40 mm (of zelfs > 38 mm) compleet belachelijk. Zo een Rolex DJ 41 mm, brrrr…
Exact wat je zegt, de Omega Seamaster in 39/40mm zwart/Sedna goude combi zou instant buy zijn! Hoop zo dat met het 30-jarig jubileum van de Seamaster 300 dit jaar dat oplevert , je zou zeggen Omega ziet toch ook de trend van kleiner wordende horloges.
Inderdaad, ik denk dat de Tudor Black Bay 58 toch een succesvolle variant op z’n grotere broer is. Ik hoef hem niet, want geen datum , verder heel mooi horloge.
Daar zou Omega toch goed op in kunnen spelen, met de Aqua Terra hebben ze ook de 41 en 38 variant.
Oplossing koop de chrono! Mooiere plaat en automaat je krijgt er tevens totaal ongevraagd paar extra mm kast bij voor dat geld fantastisch! Oh en 28800bph in plaats van de 21800 uit de normale.
Lange 1815 omwille van de (inmiddels sterk gestegen) tweedehandsprijs. Niet genoeg bang for buck meer. Zelfde geldt voor de Omega Bronze Gold Seamaster 300. Verder helemaal mijn ding.
BB58 omwille van die vreselijke sneeuwvlok en de inspiratieloze digits.
G-shock 5600 en lookalikes omwille van de putjes in de bracelet.
Overigens heb ik lang de boot afgehouden om de Airking 14000 aan te schaffen omwille van de vlakke gepolijste bezel. Dat valt bij nader inzien reuze mee, al denk ik toch soms nog “wat als”.