BLNR verkopen voor een bodemprijs aan mij.
Zo niet, zeker houden.
Goed plan. Die BLNR’s schijnen lastig te verkopen te zijn, maar een stalen Sub blijft natuurlijk ook moeilijke handel.
Ik ben allang blij dat ik voor de kerst van die Daytona af kon komen
Ik zou het risico niet willen lopen dat ik er mee zou blijven zitten. Blauw en zwart schijn je niet te kunnen combineren.
Jij hebt straks 1 rolex over … ik weet niet wat jou perceptie van luxe is, maar rolex over hebben komt toch redelijk dicht in de buurt… ik zou dan wel voor een seadweller gaan, toch iets meer klok dan zo’n “subje”
Ps mn logo zegt niks over mn collectie…
En ik maar blijven herhalen dat ik 1 van de 2 wil houden…
Beiden een tijdje houden en dan kiezen en de horloge met minste klik terug te koop stellen. Het is niet dat een van de twee drastisch in waarde zal dalen… er hangt dus totaal geen risico aan vast voor u.
Veel keuzeplezier!
De Batman GMT houden. De sub is een cliché, die ondertste heeft veel meer karakter. En, als ik het mij goed herinner, maar dan moet ik googlen, een mooiere kastvorm. Maar dat kan ik mis hebben.
Mijn keuze? Allebei de deur uit, een 36mm OP kopen en van de rest op vakantie gaan met moeders de vrouw.
Doe eens gek. Pak eens grape of champagne.
We herhalen nogmaals, er blijft er één
Maar serieus.
Wat vind je mooi aan beide. en wat stoort je?
Als je bang bent dat het blauw-zwart gaat storen, dan moet je de BLNR niet houden.
Maar als je de Sub te simpel/eenvoudig vindt, dan wil je misschien wel een GMT.
Het kan zijn dat je het compromis dat je zoekt alleen vind in een ander model.
als het alleen de Polished CL’s zijn die storen, een ander bandje er op.
Persoonlijk vind ik de BLNR het mooist en meer een kennershorloge. Stijlvoller.
De BLNR is veruit de mooiste. Lekker opvallende klatser, die PCL’s horen er gewoon bij natuurlijk. Als je onder de radar wil blijven moet je de Sub houden.
Je herinnert je het juist.
Het deksel is dikker bij de Sub, zodat deze iets anders op de pols valt maar de kastvorm is zo minimaal anders, dat je het alleen ziet als je ze naast elkaar legt en heel goed bekijkt. Los van elkaar aan de pols lijken ze, afgezien van de hoogte, qua kastvorm identiek. Ik heb ze een paar maanden tegelijk gehad (de LN versie van de GMT voordat ik hem verkocht), dus heb deze mening via m’n ogen en niet via Google.
De lugs van de BLNR zijn/lijken smaller en het verloop van kast naar band is in verhouding. De lugs van de Sub daarentegen zijn/lijken lomp en dik en de verhouding kast/band is mi zoek.
Dat was de reden dat ik de Sub tot tweemaal heb gehad en voor langere tijd heb gedragen, maar ik vind het niet mooi en kon er niet aan wennen. Toen de SD 4000 gekocht en die ‘klopt’ imo weer wel wat dat betreft.
Overigens ook niet van google, maar eigen ervaring…
Meet de lugs eens voor de grap. Ze zijn smaller, maar het verschil is extreem klein (0,15mm) Vergroot de foto’s en zoek de verschillen. Zoals gezegd kun je verschil zien zo naast elkaar, maar naar mijn mening is het onzin om te zeggen dat de kastvorm heel anders is

Je hebt het net nog gehad over ‘niet van google, maar eigen ervaring’!
Nou haal je toch google erbij. Blijkbaar is jouw ‘eigen ervaring’ anders dan mijn ‘eigen ervaring’…
En de één zal er ‘gevoeliger’ voor zijn dan de ander, en misschien speelt het een rol dat ik vele jaren de oudere types Sub en SD dagelijks heb gedragen en gewend ben geraakt aan de kleinere kasten.
Zoek de (kast)verschillen…
Dat zou precies mijn reden zijn om voor de Sub te kiezen. Een ‘opvallende klatser’ is niet bepaald de stijlvolle keuze…
Ja Sammie, ik heb destijds geen foto van de klokjes samen genomen, en mijn BLNR is nog niet binnen, dus kan nog geen vergelijkingsfoto laten zien, maar jij hebt ze beide, en ook op jouw foto zie ik ook geen grote verschillen. Meten is weten, dusss ga er voor Uiteraard zijn de oude modellen compleet anders, maar daar hadden we het niet over.
Mooie collectie heb je trouwens. Ver buiten mijn bereik.
De stijlvolle (of subtiele) keuze wordt in mijn geval een ander merk dan Rolex. De Rollie die ik hou is voor thuis en voor vakanties, dus dan mag het gerust een opvallende klatser zijn
Waar het eigenlijk op neer komt is dat je geen foute keuze kunt maken. Beide horloges zijn legendarisch en beide horloges zijn prachtig. Zijn er nog bepaalde activiteiten die je vaker doet waarom de een wellicht toch meer de voorkeur heeft dan de andere?
Stel dat je jaarlijks meerdere keren duikt of graag zwemt met je Rolex om dan zou ik de Submariner houden. Reis je voor werk of voor de fun veel en gebruik je de GMT functie vaak dan zou ik de Batman houden.
En daar gaan we voor de 25e keer:
Ik blijf maar zeggen dat ik er 1 van de 2 hou, mijn vraag is ook altijd geweest: welke van de 2