Welke zou je kiezen?

Aangezien ik gisteren weer aardig goed heb geboerd met mijn andere hobby poker. Kan ik weer heerlijk gaan struinen naar een nieuwe aanwinst. Misschien spaar (of win) ik nog ff door maar ik heb momenteel mijn oog laten vallen op deze twee horloges. De Tissot Lelocle stond al een hele tijd op mijn wishlist maar ik ben ook erg gecharmeerd van de Louis Erard Heritage. De prijs is gelijk dus dat is geen issue. Maar welke zou jij kiezen. Het is een moeilijke keuze…

Ik zou zelf kiezen voor de Louis Erard !
ook omdat ik niet zo van romeinse cijfers houd, en ook een stalen band niet je van het vind.
ik vind de afwerking van Louis erard ook erg goed voor het geld.
(maar de 1931 met kleine seconde vind ik nog mooier, maar wel weer iets duurder).

Absoluut de Louis Erard Heritage.

Een maand of wat geleden heb ik de horloges van Louis Erard op Schiphol in het echt gezien en was meteen behoorlijk onder de indruk van dit merk.

dreski Schreef:

Aangezien ik gisteren weer aardig goed heb geboerd
met mijn andere hobby poker. Kan ik weer heerlijk
gaan struinen naar een nieuwe aanwinst. Misschien
spaar (of win) ik nog ff door maar ik heb
momenteel mijn oog laten vallen op deze twee
horloges. De Tissot Lelocle stond al een hele tijd
op mijn wishlist maar ik ben ook erg gecharmeerd
van de Louis Erard Heritage. De prijs is gelijk
dus dat is geen issue. Maar welke zou jij kiezen.
Het is een moeilijke keuze…
http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/d
uo.jpg

Wanneer je ze alle twee mooi vindt zou ik nog ff door pokeren en voor beiden gaan :smiley:

mvg, Frans

Frans53 Schreef:

dreski Schreef:


Aangezien ik gisteren weer aardig goed heb
geboerd
met mijn andere hobby poker. Kan ik weer
heerlijk
gaan struinen naar een nieuwe aanwinst.
Misschien
spaar (of win) ik nog ff door maar ik heb
momenteel mijn oog laten vallen op deze twee
horloges. De Tissot Lelocle stond al een hele
tijd
op mijn wishlist maar ik ben ook erg
gecharmeerd
van de Louis Erard Heritage. De prijs is gelijk
dus dat is geen issue. Maar welke zou jij
kiezen.
Het is een moeilijke keuze…

http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/d

uo.jpg

Wanneer je ze alle twee mooi vindt zou ik nog ff
door pokeren en voor beiden gaan :smiley:

mvg, Frans

Dat heb ik uiteraard ook al overwogen. :smiley:

De Louis Erard zou mijn voorkeur hebben, vind dat wel een dressy (bijna een woordspeling) klok.
Als die er nou ook zou zijn zonder datum zou dat m.i. nog fraaier zijn want ik vind eigenlijk dat dat vierkante venstertje niet zo past bij alle driehoeksvormen die je verder ziet op het horloge: wijzers, indices, alles.
Dus: de Louis Erard zònder.

De Tissot vind ik veel te druk en onsamenhangend: romeinse cijfers, strakke letters in de merknaam, italic-schrijfletters in de modelnaam, 't is me wat te druk.
Ook jammer dat er niet een wit-op-zwart datum in zit: nu knalt dat er wel erg uit.

Afijn, dat is mijn mening.
Trouwens: je hebt al een Tissot.

Het feit dat ik al een Tissot hebt speelt niet mee. Ik houd erg van dit merk net als Hamilton waar ik er ook nog wel een paar van wil hebben. De Louis Erard ontdekte ik pas kortgeleden en de eenvoud en vorm van de wijzers vind ik geweldig mooi. Ik wil hem echter irl zien maar heb geen idee waar dat kan. Toch zoek ik nog een model met romeinse cijfers en een klassiek uiterlijk. De Christopher Ward Russel zou dat ook kunnen zijn en die is niet echt duur.

hallo,

de Louis Erard zonder twijfel, doet me trouwens iets denken aan de railmaster van omega.
De tissot heeft romeinse cijfer en daar hou ik niet zo van.

mvg

stefaan

Bij keuze puur tussen deze twee: de Louis Errard. Vanwege de rustiger plaat. Jammer van de (witte) datum. Die doet imho ernstig afbreuk aan de rust.

Ze hebben trouwens ook een versie met kleine seconde in de 1931 lijn. (Weet of/hoeveel duurder die is). Ik hou daar wel van…

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Bij keuze puur tussen deze twee: de Louis Errard.
Vanwege de rustiger plaat. Jammer van de (witte)
datum. Die doet imho ernstig afbreuk aan de rust.

Ze hebben trouwens ook een versie met kleine
seconde in de 1931 lijn. (Weet of/hoeveel duurder
die is). Ik hou daar wel van…

http://www.skw.net/watches/louis_erard/1931_cl_2_4
7207aa12_h.jpg

Groeten,

Martin

Die is ook erg mooi inderdaad. Ik vind de wijzers op de heritage echter van een ongekende schoonheid.

Zie nu pas het verschil :slight_smile:

Je hebt gelijk. Erg mooie wijzers. Als nou alleen die datum zwart was…

Groeten,

Martin

Louis Erard zonder twijfel.

Intuïtief: de Louis Erard. Zonder dat ik dit echt kan motiveren. Gevoelskwestie?

Ik voeg me bij Paul G.

Michel

Ik zou toch voor de tissot gaan ik vind het een mooi horloge staat ook al een hele tijd op mijn wishlist

gr Pieter

Ik zou persoonlijk gaan voor de Louis.
Ik vind hem een klassieke uitstraling hebben met een lux tintje.Het is een keertje wat anders dan de standaard klassieke merken die je met de regelmaat van de klok tegen komt.
Niet echt uitbundig maar wel een klok die IETS uitstraalt.
(de tissot is natuurlijk een echte klassieker)

Gr dennis.

Zou zeker voor de Louis Erard gaan! Vind de Tissot een mooi horloge maar wat te klassiek voor mijn smaak. De indices van de Erard doet me aan omega denken… Toevallig op schiphol laatst kennis gemaakt met dit Louis Erard, erg mooi, iemand een idee voor een goede website/webshop waar ik ze kan vinden?

louis erard for sure

bij elke andere keuze zou ik de lelocle nemen (gehad verkocht spijt van)
maar in dit geval de louis erard small second

Toch 1/5 van een gebruikte Sub NoDate (die vond je toch ok mooi)
Zou goed je best doen met pokeren of wat horloges verkopen en de andere 4/5 bij elkaar harken…

Anders voor de LE. de Tissot vind ik 13 in een dozijn. Zit ook al 300 jaar in de collectie voor mijn gevoel. De witte plaat gaat nog wel maar dan met de streepindexen.

De L.E.

Nog een andere optie misschien:

Staat al even bij mij op de wish list. Mooi ding. Ook met power reserve verkrijgbaar, maar ben er niet helemaal uit of ik de positie van de power reserve helemaal geslaagd vind.

Niels