Welke zou jij houden? Seiko vs Citizen

Klein dilemma hier. Ik probeer een beetje streng voor mezelf te zijn en als er weer wat nieuws bijkomt moet er eigenlijk wat wijken. Te weten de Orca of Samurai!

Beide titanium duikers die niet meer in productie zijn, en dus gewild bij de liefhebber. Momenteel neig ik meer naar het houden van de samurai. Zouden jullie voor de beauty vd samurai gaan of doet de eigenzinnige Orca je meer?

Ten eerste dus de hier welbekende Citizen Orca. Wat voordelen tov de samurai: Eco-drive dus een heerlijke grab en go, de complete titanium band welke super draagt is aanwezig en gave lume. Het is een uitgesproken klok en zal zeker niet ieders smaak zijn, maar origineel is ie zeker. Voor mij toch een horloge waar je vrolijk van wordt, zeker met het zonnetje erbij! Nadeel is de bandaanzet: niet makkelijk bandjes swappen.


Dan de Seiko Samurai titanium blauw. Ik vind deze mooier in de klassieke zin van het woord ^^. Vanwege de wijzers en kroonbescherming imo fraaier dan de stalen versie. Gewoon een fijne seiko duiker en door de glimmende wijzers / indices toch ook een heel klein tikje chic.
Net als de Orca draagt ook dit horloge fijn en prima lume.
Nadeel is wel dat de bijbehorende titanium band ontbreekt, en de kans is klein dat ik die nog te pakken kan krijgen. Het 7s35 (non hack) werk loopt ok maar is volgens mij weinig speciaals in het seiko spectrum. Daarnaast lijkt deze meer op mijn andere duiker (Stowa) dan de Orca.

gr, HJR

Orca out :slight_smile:

Ik zou de Seiko houden, mocht je hem toch wegdoen :smiley:

(stuur dan even een berichtje)

Sorry maar persoonlijk ik vind de Citizen lelijk.
Seiko is mooi!

De Orka houden natuurlijk
afgezien van WIS vraagt niemand zich bij de Seiko af wat het voor klokje is,
bij die Orka heb je vast wel regelmatig
uit te leggen wat dat nu eigenlijk is.

e.e.a. gekoppeld aan het ontbreken van de Seiko titaniumband kan je die als verzamelobject beter lozen.

veel wijsheid alvast !

Carpe tempus Schreef:

De Orka houden natuurlijk
afgezien van WIS vraagt niemand zich bij de Seiko
af wat het voor klokje is,
bij die Orka heb je vast wel regelmatig
uit te leggen wat dat nu eigenlijk is.

e.e.a. gekoppeld aan het ontbreken van de Seiko
titaniumband kan je die als verzamelobject beter
lozen.

veel wijsheid alvast !

Dat dus… :wink:
Niets aan toe te voegen.

+1

+1

Ik zou ook de orka houden, zeker omdat je de stowa ook al hebt als automaat.

De orca is bijzonder een grab and go is altijd fijn.

Orca houden!

Vanwege de door jou genoemde redenen!

Vind dit allebei leuke klokken. Moet eerlijk zeggen dat ik de zeldzaamheid van de Orca niet goed kan inschatten. Maar volgens mij is de blauwe ti Sammy inmiddels al behoorlijk zeldzaam en gewild (lees: in prijs aan 't stijgen). Maar er zijn hier enkele die-hard bijzondere Seikokenners die je hierover meer kunnen vertellen. En ja, alleen jij kunt natuurlijk bepalen hoe belangrijk dit voor jou is.

Succes!

Heb zelf een blamurai maar zou in jouw geval deze toch wegdoen. Enige reden hiervoor is dat de ti band er niet bij zit.
Dus deze weg en tzt met ti band kopen op auctions yahoo :slight_smile:

Ik zou de Orca houden en de Samurai aan mij verkopen. Kan hij naast mijn eigen Orca in de kist.

Probleem opgelost haha!

Even serieus: Ik vind het eigenlijk twee onvergelijkbare klokjes. De Orca is de voordelige en makkelijke van de twee (kost 200 eurootjes tweedehands?, zonne energie) de Samurai de wat chiquere, luxere, duurdere (zal toch wel het dubbele opbrengen?) en meer gedistingeerde van het stel.

Als je een Stowa duiker hebt (las ik net) zou ik de Orca houden als ik jou was. De Stowa en Samurai overlappen dan wel wat veel. In ieder geval meer dan de Stowa en de Orca. Dat de Orca geen bandjes kan swappen is als je al een Stowa duiker hebt natuurlijk geen probleem meer dan. Doe je die lekker op leer of op NATO.

Door t ontbreken v titaniumband zou ik of de orca wegdoen en titanium bandje zoeken. Of beide wegdoen en samurai met ti bandje zoeken.

Oftewel, orca zou ik niet zo snel houden. Maar ach, zoveel mensen, zoveel wensen…

Orca houden. Eigenzinniger / aparter.

Een Orca in goede staat brengt inmiddels denk ik wel meer op dan 150 euro, juist vanwege de complete titanium band. Ik koop/houd geen horloges omdat ze mogelijk in waarde stijgen maar de opbrengst speelt in dit geval wel mee ivm de eventuele nieuwe aankoop.

Leuk al die reacties en voor mij verbazend veel Orca aanhangers! Inderdaad het ontbreken van de band bij de samurai weegt behoorlijk mee. Complete ti samurais worden voor heel forse bedragen verkocht heb ik gemerkt.

gr, HJR

Ja dat is wel waar, meer richting 200 euro en met titaniumband 250/300 euro.

En de Samurai? Weet ik niet precies. Als het verschil met de opbrengst voor de Orca niet groot is dan speelt dat ineens ook geen rol meer…

lastige keuzes, ik weet er alles van (de Halios Hunger Games zijn nog maar net ‘gesloten’)

Ik ben verplicht eerlijk te zijn dus zeg liever niks …
Maar als je moest besluiten de Orca weg te doen mag je me altijd een PBtje sturen.:wink:

Hmm, valt nog niet mee deze keuze. Tijdloos modern (Orca) vs tijdloos tijdloos.

De Samurai is een heel mooi, maar onopvallend model. Van de diverse duikers van Seiko is dit voor mij een van de meest chique modellen.

De Orca daarentegen is voor mij een icoon uit een tijd dat Citizen nog opvallende basic horloges durfde te maken. Citizen wordt steeds steeds braver lijkt het wel, en de Orca is daar de grote uitzondering op imho. (net als de Eco/Autozilla trouwens). De bezel, de dome ruit, het ontwerp van de wijzerplaat. Alles klopt, en alles is anders. Voor sommigen misschien wel iets te speels? Een gedurfde toolwatch die ook als je hem lange tijd niet gebruikt weinig aandacht nodig heeft.

Ik verwacht dat een Samurai altijd wel een plekje houdt in de meeste verzamelingen, maar daar niet opvalt. De Orca daarentegen zal de aandacht blijven trekken, al was het maar in het donker (lume!!).

PS, mocht je inspiratie nodig hebben voor andere bandjes, check this:

Hoi,

Orca eruit .

Succes.
Elf.