Welke zou jij nemen?

Ik wil een nieuwe duiker kopen.
Ik heb twee modellen op het oog de Omega Planet Ocean en de Rolex Submariner no date.
De Omega kost rond de 2300 euro de Rolex zo`n 3300 euro.
Ik zit voor en tegens tegen elkaar af te wegen maar ik kom er maar niet uit.

Daarom mijn vraag welke zou jij nemen en waarom?

   De Omega.

   De Rolex.

Welke maat Planet heb je op het oog?

Laats kwam er ook zo’n vraag voorbij alleen ging het toen over een Breitling en een Sub ik had toen voor de Sub gekozen nu vind ik het een heel ander verhaal hoewel ik de Sub erg mooi vind zou ik voor de Omega kiezen die vind ik toch eigenlijk net iets mooier

gr Pieter

Opzeker de Omega, persoonlijk vind ik dat de Omega een rustiger en ingetogen en een chiqere uitstaling heeft. En 1000 euro in de knip waar je ook weer een hele leuke andere klok voor erbij kan kopen zoals…tja weer teveel om op te noemen lijkt mij.

Hallo Peter,

Ik ben ook Omega fan en heb er talloze gehad maar ik zou je 100% de sub adviseren. De Broad Arrow wijzer ging mij vreselijk irriteren na een jaar en de moderne Omega banden zitten mij niet lekker. Verder vind ik (mijn mening, niet boos worden forum!) zo’n Seamaster ab-so-luut niet staan bij sjieke kleding…

Zo’n Nodate met 4 lijnen :wink: is een echte klassieker en kan overal bij. De band zit heerlijk en is vrij eenvoudig groter of kleiner te zetten. Verder is het glossy zwart van de plaat waanzinnig cool! Bij Richementoys staat zo’n 4 liner (gebruikt maar in prachtige staat) voor 2850.

Succes!

Gr. Roel

Welke ik zou nemen…

De sub, op zeker! De PO past namelijk niet! :smiley:

Sub.

Ik vind de Omega mooier, maar de Sub heeft bewezen op langere termijn de betere keus te zijn.
Vaak raak je op wat drukkere horloges na een tijdje uitgekeken, daarbij kom ik de PO nog wel eens tegen voor “dumpprijzen”, bij een sub nog nooit gezien.
De PO hoort verder niet op een stalen band, op rubber (div. soorten) komt het horloge wel iets beter uit.
( Gek dat ze bij Rolex na 50 jaar nog geen rubber band kunnen maken.)
Neem je de Omega wil je na een tijd toch een Sub.

Details moet ik schuldig blijven, dat is alleen voor de echte Diehard Rolexfanaten.

Yep, die vraag kwam van mij. Ik heb besloten voor de Sub te gaan en zou dat in dit geval ook doen.

De Omega is wat groot naar mijn mening.
Vandaar de Sub.

Er is ook een prijsverschil…

dit is wel een beetje appels met peren vergelijken vind ik, blijkbaar speelt budget niet zo’n rol want anders zou je de PO kiezen. Persoonlijk zou ik sub nemen, los van de kwaliteit, is ie, zoals gezegd, waarde vaster, alhoewel ik nooit een horloge koop met de intentie hem ooit te verkopen, tevens de look & feel van rolex spreekt mij meer aan, niet in de laatste plaats om puur praktische reden, de maat. Als ik ooit in de gelegenheid kom om een rolex aan te schaffen dan zou het deze sub no date zijn…want ik ben niet zo gecharmeerd van die loepjes…die tegelijk wel weer typisch rolex zijn.

suc6 met je keuze…

Lucien Schreef:

Ik vind de Omega mooier, maar de Sub heeft bewezen
op langere termijn de betere keus te zijn.
Vaak raak je op wat drukkere horloges na een
tijdje uitgekeken, daarbij kom ik de PO nog wel
eens tegen voor “dumpprijzen”, bij een sub nog
nooit gezien.
De PO hoort verder niet op een stalen band, op
rubber (div. soorten) komt het horloge wel iets
beter uit.
( Gek dat ze bij Rolex na 50 jaar nog geen rubber
band kunnen maken.)
Neem je de Omega wil je na een tijd toch een Sub.

Details moet ik schuldig blijven, dat is alleen
voor de echte Diehard Rolexfanaten.

Mijn beste,

Ik sluit mij hier gemakshalve, doch weloverwogen, volledig bij aan.
Succes met je uiteindelijke keus!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

ik weet niet of je al ooit een rolex gehad hebt ?
zo nee , zeker de lex … is gewoon goed en opzich niks mis mee …
zo ja , en dus toch twijfelt … de planet :wink:


:smiley:

Ik zou kiezen voor de PO. De sub nodate zie ik als een “poor man’s Rolex”. Begrijp me goed, de Rolex is een icoon en je loopt er zeker niet mee voor schandaal. Maar ik vind hem nét iets te klein en ik vind de sluiting echt schandalig lelijk.

Wel is de Sub wat waardevaster, maar ook voor de PO is er een goede tweedehands markt.

Oh, en even een reactie op wat door één van de andere posters werd gezegd: ik vind de PO perfect op staal, en (ik heb er zelf ook één) de band is ongelooflijk comfortabel, dit vind je ook zo’n beetje in alle reviews van de PO terug.

Succes met dit luxeprobleem!

Hoi Peter,

Wat denk je?? Ik weet het, ik ben een beetje bevooroordeeld:D

En om je even lekker te maken, het volgende…

(even de druppel en de onderliggende datum wegdenken:D:D):

Zeker voor de sub, is veel meer een icoon. Een tijdloos horloge, dat zich bewezen heeft.

Ik houd niet van duikers, alhoewel dit de twee modellen zijn die mij redelijk kunnen bekoren. Mede door de naam en door het feit dat ze beiden iconen zijn (de Rolex meer dan de Omega).

Maar mocht ik de keuze maken, zou ik voor de Rolex gaan.
No Date, dat wel, ik vind dat datumloepje persoonlijk ontzettend lelijk en ‘voor bejaarden’ (oei dat had ik niet moeten zeggen!), maar dat is dan mijn 16-jarige (jeugdige) mening :wink:

Daarnaast vind ik die tweede kroon op de Omega echt geen gezicht.

Verder denk ik dat welke je ook neemt, je van je keuze geen spijt zal gaan krijgen, het zijn twee tophorloges!

Omega…

Die lugs, sexy!
Mooiere wijzers
Duikring subtieler

Maar dat is persoonlijk…

Succes met je keuze!

Ik heb er even over zitten piekeren, maar ik geloof dat ik me volledig bij de woorden van Lucien aansluit. De Sub!

Krentenbol Schreef:

Ik houd niet van duikers, alhoewel dit de twee
modellen zijn die mij redelijk kunnen bekoren.
Mede door de naam en door het feit dat ze beiden
iconen zijn (de Rolex meer dan de Omega).

Maar mocht ik de keuze maken, zou ik voor de Rolex
gaan.
No Date, dat wel, ik vind dat datumloepje
persoonlijk ontzettend lelijk en ‘voor bejaarden’
(oei dat had ik niet moeten zeggen!), maar dat is
dan mijn 16-jarige (jeugdige) mening :wink:

Nou, bedankt hè:D:D