Dat is voor mij heel erg verschillend van de situatie. Als ik slechts 1 horloge zou mogen nemen, dan zou dat de sub zijn. Het is voor mij 1 van de heilige gralen. (Euh, bestond er niet maar 1 van???;))
Maar aangezien ik ze bij elkaar spaar, en de Sub een bijzondere aankoop “moet” worden, denk ik nu te gaan voor de PO. Die liquid metal staat in m’n vizier, maar ik twijfel nog over 't formaat… De big size vind ik namelijk wel stoer, maar weer minder stylish door gemis van de glossy elementen. Ik ben best kieskeurig wat dat betreft. Net als met Rolex. Graag met datum, maar zonder loep. En neen, liever niet de dweller, want ik vind de dunnere sub eleganter. Lastige klant heh? 
Heb je voor jezelf de voor en tegens wel eens op papier naast elkaar gezet? Dat kan ook nog wel eens helpen. Dan zie je ineens in dat sommige eigenlijk helemaal niet zo belangrijk voor je zijn, en alleen maar zaten te knagen. Of zie je de grote lijn of juist waar de balans naar overhelt…
@ Krabong Schreef:
Verder vind ik (mijn mening, niet boos worden
forum!) zo’n Seamaster ab-so-luut niet staan bij
sjieke kleding…
Ken je zeker James Bond nog niet 
@ El penumbra Schreef:
Welke ik zou nemen…
De sub, op zeker! De PO past namelijk niet! 
Ook de normal size van 42mm niet?
@ Lucien Schreef:
De PO hoort verder niet op een stalen band, op
rubber (div. soorten) komt het horloge wel iets
beter uit.
Vind de ronde bolling van de stalen PO band juist erg mooi.
@ tjvreeken Schreef:
En om je even lekker te maken, het volgende…
Ik vind de glossy dial met indices het mooist. Maar zo een klassieker is ook te gek. Ik zal me tegen die tijd moeten proberen in te houden om ze niet weer “allemaal” te gaan verzamelen.
@ S.Augustinus Schreef:
Die lugs, sexy!
Je hebt boobies-mannen, tooshie-mannen, etc. Wij zijn lugs-mannen
Yep, die horned-lugs vind ik ook helemaal top!
@ Jaap-Wim Schreef:
Tussen de Breitling en Sub van XXoF was het
makkelijk kiezen, 2 verscillende horloge’s.
- fraaiere accenten (heliumventiel)
Dat was voor mij ook makkelijker 
Vind de “He” op het ventiel wat minder. Wel sportiever, maar ik vind de omega logo mooier.
Is ook wat algemener, immers soms is 't ook een knopje voor de laser of een detonator :+