Rolex 116610lv, Rolex 126300 blauw, Panerai pam 390 en een Seiko skx
De 2 rolexen blijven en staat op geen enkele wijze ter discussie. De Panerai had ik te koop staan, bij de eerste interesse kreeg ik het benauwd dus die blijft ook. Skx geen nut om te flipperen. Conclusie van bovenstaande, alles blijft😂
Overwegingen:
Naast de verschillende kleuren wijzerplaten ook voldoende verschil in overige elementen:
Sub , ronde indices, keramische bezel en Mercedes wijzer, oyster
Dj41, stick indices, gladde stalen bezel, strakke wijzers en jubilee
Pam, base dial, 3,6,9,12, bandenswapper
Ik zit nu dus te denken aan een witte:
Wat komt in me op:
Rolex 16570 (witte wijzerplaat, gmt, rode wijzer, oudere band) overlap zijn de ronde indices en de Mercedeswijzer.
Rolex 216570, zelfde overweging als boven
Rolex 116400 (witte wijzerplaat met oranje) overlap kast (wel iets dikker) en stick indices met dj41. Pcl vind ik ook lastig
De nieuwe op in het wit, idem veel overlap met de dj41
Hebben jullie wellicht ideeen waar ik nog niet ben opgekomen.?
Budget tot 5.5k , indien echt heel mooi kan dit nog een beetje worden opgerekt. Voorkeur voor Rolex maar dat hoeft niet perse.
Speedmaster is niet mijn ding. Ik heb die meerdere keren geprobeerd in verschillende uitvoeringen (waaronder de professional en de GSOTM) maar kan er niet warm voor lopen.
De TH en de zenith vind ik erg mooi. De zenith kwam volgens mij nog niet zo lang geleden voorbij in het blauwe gedeelte. Heb jij een idee van afwerking etc?
De onderste is nieuw en sinds gisteren van mij.
Afwerking is echt top. Maat is 38mm.
Misschien heb jij wel liever de 42mm versie.
Misschien wil @Tuur1968 die van hem wel kwijt
Daar horen ze! Ik merk dan ook dat ik graag wil dat mijn horloges echt verschillend zijn zodat ze allemaal draagtijd krijgen. Ik vind het lastig om de juiste grootte van de collectie te bepalen. Indien teveel dan worden ze niet gedragen en dat vind ik zonde en dan worden ze weer verkocht.
De seiko draag ik enkel bij tuinieren en klussen. Nu heb ik dus de keuze tussen drie en dat bevalt in principe prima. Pam in het weekend en de twee rolexen doordeweeks afhankelijk van kledingkeuze. Maar het kriebelt nog voor een witte/zilveren plaat.