Welke zou mooi in mijn collectie passen?

Goedendag,

Op dit moment bestaat mijn collectie uit:

• Rolex 116610lv, Rolex 126300 blauw, Panerai pam 390 en een Seiko skx

image

De 2 rolexen blijven en staat op geen enkele wijze ter discussie. De Panerai had ik te koop staan, bij de eerste interesse kreeg ik het benauwd dus die blijft ook. Skx geen nut om te flipperen. Conclusie van bovenstaande, alles blijft😂

Overwegingen:
Naast de verschillende kleuren wijzerplaten ook voldoende verschil in overige elementen:
Sub , ronde indices, keramische bezel en Mercedes wijzer, oyster
Dj41, stick indices, gladde stalen bezel, strakke wijzers en jubilee
Pam, base dial, 3,6,9,12, bandenswapper

Ik zit nu dus te denken aan een witte:
Wat komt in me op:
Rolex 16570 (witte wijzerplaat, gmt, rode wijzer, oudere band) overlap zijn de ronde indices en de Mercedeswijzer.
Rolex 216570, zelfde overweging als boven
Rolex 116400 (witte wijzerplaat met oranje) overlap kast (wel iets dikker) en stick indices met dj41. Pcl vind ik ook lastig
De nieuwe op in het wit, idem veel overlap met de dj41

Hebben jullie wellicht ideeen waar ik nog niet ben opgekomen.?

Budget tot 5.5k , indien echt heel mooi kan dit nog een beetje worden opgerekt. Voorkeur voor Rolex maar dat hoeft niet perse.

Een Speedmaster? Maar dat is geen witte wijzerplaat dan…

1 like

Ik vind de nieuwe witte op echt een plaatje! Dat zou mijn keuze zijn

Dit misschien een idee?

17 likes

@jeroenderee kom maar op met je Capri-Sun :v:

1 like

Ha, ha die staat er al tussen. Is serieus een optie maar wellicht qua kast en wijzers teveel overlap met de dj41

1 like

Ben niet zo van de modelnummers :wink:
I need pictures :camera_flash:

Speedmaster is niet mijn ding. Ik heb die meerdere keren geprobeerd in verschillende uitvoeringen (waaronder de professional en de GSOTM) maar kan er niet warm voor lopen.

Je hebt nog geen chrono. Zou ik echt een goede en logische aanvulling vinden. Mijn eigen smaak (sorry daarvoor);

13 likes

De TH en de zenith vind ik erg mooi. De zenith kwam volgens mij nog niet zo lang geleden voorbij in het blauwe gedeelte. Heb jij een idee van afwerking etc?

1 like

De onderste is nieuw en sinds gisteren van mij.
Afwerking is echt top. Maat is 38mm.
Misschien heb jij wel liever de 42mm versie.
Misschien wil @Tuur1968 die van hem wel kwijt :see_no_evil:

Nb, die in het blauwe deel is naar @tompj gegaan.

De Heuer Calibre 17 is 41mm en 2 jaar in bezit nu.
Is een ETA uurwerk met een DD module.

2 likes

Mijn Zenith zit weer rotsvast in de doos en belangrijk meer om de pols

2 likes

Daar horen ze! Ik merk dan ook dat ik graag wil dat mijn horloges echt verschillend zijn zodat ze allemaal draagtijd krijgen. Ik vind het lastig om de juiste grootte van de collectie te bepalen. Indien teveel dan worden ze niet gedragen en dat vind ik zonde en dan worden ze weer verkocht.
De seiko draag ik enkel bij tuinieren en klussen. Nu heb ik dus de keuze tussen drie en dat bevalt in principe prima. Pam in het weekend en de twee rolexen doordeweeks afhankelijk van kledingkeuze. Maar het kriebelt nog voor een witte/zilveren plaat.

Looks like you need a Chrono in your collection. Omega Speedmasrer Professional Moonwatch, Zenith El Primero of een Rolex Daytona :sunglasses::+1:

2 likes

Ik zou ook zeggen een witte chronograaf.

(Ik strooi alleen wat plaatjes want ik heb totaal geen ervaring in deze prijsklasse :sweat_smile:)

5 likes

3 likes

Daytona is out of reach with a budget of 5.5k. Speedmaster is not to my liking. Zenith is in consideration. Thanks for your reply.

1 like

Over het budget heen gelezen, mi scuzi😉

1 like

Stoppen met die milgauss. We weten er nog 1 in de seals te leggen en dan kriebelt het toch🤪

Die iwc is ook mooi. Had ik niet aangedacht. Zou zelf dan wel voor de reguliere automatic 7 daya gaan. Thanks!

1 like