Wempe Iron Walker

Iemand nog een te koop? Automaat of quartz, beiden interessant. Graag een pb.
Grt en bedankt.

1 like
1 like

Thx had ik inderdaad benaderd :+1:t3:

Op Chrono24 staat er een te koop. En bij Wempe zelf, natuurlijk.

1 like

Thx ch24 hou ik in de gaten. Wel wat lastig de juiste maat in te schatten/beoordelen; 36 vs 40 :sweat_smile:

Tochtje naar Düsseldorf maken en bij de Wempe aldaar ff passen en vergelijken. Gezien de geïntegreerde band zou ik voor 36mm gaan.

1 like

Dijk van een horloge alleen de 40 mm draagt best zwaar.

1 like

Dat is helaas iets te ver weg.

Zal vergelijkbaar zijn met de oude ingenieur (40mm)?

1 like

Is de 40 en 36mm vergelijkbaar in draagcomfort met de PRX 40 en resp. 35mm? De 40 is mij nl te groot en de 35 te petit. Gek genoeg voelde de ingenieur (40mm) groot maar wel ok en een Rolex OQ (36mm) droeg ook ok, zoniet perfect. Dat gezegd hebbende, ik zal toch moeten gaan passen :joy:

Mag gesloten worden, in beiden maten geen ideale fit.

Draagt kleiner dan een 40 PRX

1 like

Tja wie weet komt hij nog eens op mn pad om te passen.

Band is erg comfortabel, kwaliteit is echt super. Ook mooie half links voor een goede fit. 40 kan prima vanaf 17cm pols

1 like

Ik heb ooit een blauwe 40 mm gehad.
De stalen band ging uit zichzelf open als je bijvoorbeeld hard in in je handen klapt of ergens flink kracht op zette.

Tip: let dus even op dat je versie kopot met de juiste clasp en niet dat gammele rotding welk op mijn Wempe zat want daar wordt je niet vrolijk van.

Deze clasp moet je dus niet hebben:

1 like

Niet gedacht gezien het niveau van afwerking.

Ik las op Fratello dat de sluiting, kleine kogel lagertjes heeft die de boel op zijn plek houden in tegenstelling tot metaal frictie of rekkende veren. Fratello gaf aan dat dit juist zou zorgen voor een langere levensduur.

Zijn er dan meerdere versies van de sluiting?

Had je dit op het begin of kan het zijn dat je band vuil was of het kogeltje gesmeerd moest worden?

Had ik totaal geen last van, was solid as can be.

1 like

Dat is mooi. Vermoed namelijk dat vuil/polskaas ervoor zorgde dat het kogellager idee niet functioneerde bij @CaptainSilver maar weet dit natuurlijk niet zeker.
Zou mij niets verbazen, want indien lint, stof, polskaas of andere zooi voorkomt dat het balletje mooi in de uitsparing valt, zal die nooit goed sluiten.

Ben benieuwd of @CaptainSilver hier meer info over heeft. Het hele horloge ziet er namelijk kwalitatief gezien enorm strak uit.

Ik heb de sluiting en de balletjes goed schoongemaakt en dat heeft niet geholpen.
Naar mijn idee is het systeem van die twee balletjes die in een holletje vallen niet volledig afdoende.
Daarom wordt deze nu volgens mij ook met een andere clasp geleverd. Ik heb het horloge (niet om de die redenen uiteraard want ik heb het horloge wel altijd met plezier gedragen) destijds verkocht aan iemand binnen het forum. Maar als ik nu de keus zo hebben zou ik zeker voor de nieuwe gesp gaan.

Voor de rest is dit voor het geld echt een top horloge. Draagt super lekker, lekker plat en ontiegelijk mooi afgewerkt.

Succes met je zoektocht
groet
CaptainS

3 likes

Mijn oproep is een compleet “IW zonde C” topic geworden. Bedankt voor alle input en opvallend hoe groot het enthousiasme voor dit horloge eigenlijk is :+1:t3:

1 like