Wennen aan 'te klein' horloge?

Dat 32 mm horloge staat je goed. Dat die maat werd aangehouden voor de aziatische en specifiek chinese markt, komt door de bouw vd gemiddelde aziaat/chinees. Tenger en kleine bouw met smalle polsjes. :wink: :smiley:

ik heb het met mijn rolex 126613lb 41mm. Ik vind het een fantastisch mooi horloge maar heb het vorige model ook gehad, de 116613lb met 40mm. Die droeg zo veel comfortabeler. Nu heb ik net de YM 126655 met 40mm. Die is iets minder dik van kast en ook 40mm. Veel beter voor mij dan. Dus overweeg nu de sub 41mm weg te doen.
Raar want mijn AP offshore met 42mm draag wel fijn, maar is dan ook op rubber en is vooral een klok die ik aan heb met een polo ipv een hemd.

Ik draag voornamelijk 40-42mm. maar een Oysterquartz is nu eenmaal 36mm. Staat goed maar weet niet of ik er echt aan kan gaan wennen :face_with_peeking_eye: Hij is wel supermooi :blush:

6 likes

En valt supermooi om je pols.

Klopt, zit denk ik ook wat “tussen mijn oren” :rofl:

2 likes

Tering wat is die mooi! :star_struck:
Staat je ook goed hoor, perfecte maat wat mij betreft.

1 like

Thanx :blush:

Is TS er nog eigenlijk?

1 like

Zelf heb ik altijd een horloge van 38mm als ik een van 40/42 draag lijkt hij mij altijd te groot :man_shrugging:t2:

Mn horloge is niet te klein, mn pols is te groot.

5 likes

De eerste 40 kilo gepland, de rest na Corona overgebleven:-)

1 like

Ooit een Air King 34 mm gepast. Normaal gesproken draag ik 36-40 mm horloges, maar de AK viel niet tegen! Bij vintage horloges kan ik denk ik eerder accepteren dat ‘ie wat kleiner is :man_shrugging:

2 likes

Leuke om weer te zien. Ik heb in een vorig leven Boctok verkocht. We lieten in Rusland 1000-3000 uurwerkjes per jaar maken en die werden in Italië in een kast gestopt. Met een duitse band eraan zag het er prachtig uit en ze werden in Duitsland voor 1000 per stuk verkocht. Leuk klein klokje en idd waren ze toen nog niet zo groot.

1 like

Moet nog wel wennen aan de 38mm. Normaal gesproken zijn mijn horloges tussen de 40 en 44mm. De Bulova oogt groter door zijn vorm, maar de Tsuyosa Salmon is echt te klein voor mijn bescheiden polsje en daarom mag die naar een ander baasje zoeken / gaan.
Als je hem mooi vind dan graag contact via p.b.

1 like

Zelf heb ik de old Breitling Chronomat van 39 mm,was er altijd al gek op maar in het echie moest ik wel even nadenken inderdaad.
Ik heb ook de poljot jetfighter dacht 42mm maar die lijkt kwa grote en uiterlijk veel op de breitling Crosswind.
Maar hou erg van vintage een soort gedachte aan vroeger en toen maakten ze dus niet veel grote horloges.
Ook heb ik nog een CITIZEN Altichron van 49,5mm ,maar die krijgt erg weinig draagtijd.
Vaak na een paar uur de poljot gedragen te hebben ,gaat toch de Chronomat altijd weer om de pols :grin:.
Twijfel nog wel eens over de Crosswind,maar voorlopig bevalt de 39mm nog zeer goed om een 20cm pols,het wende voor mij dus erg snel :+1:.

1 like

Hangt wat mij betreft echt van het horloge af.

Een tudor black bay 36 mm gehad. Was me toch echt te klein, kon dr niet aan wennen. Nu t zelfde horloge in 39 … een genot om te dragen.

Daarentegen een Datejust 36mm past me weer primadeluxe

Idem.
Maar korte lugs deze dus 44 mm draagt prima.
(Oogjes gaan achteruit dus lekker leesbaar…)

4 likes

En inmiddels naar 36mm :grinning:

6 likes

Krap 37mm om mijn 18,5cm pols. Groter dan 38mm hoeft voor mij niet.

3 likes