Wennen aan 'te klein' horloge?

Het is altijd weer een dagje wennen als je van 42 naar 36 gaat. Maar het staat volgens mij prima toch?

5 likes

Ik zeg net nog….:roll_eyes:

3 likes

Diameter, volledige plaat of niet, kastvorm, lug to lug afstand etc. Allemaal van belang.

Mijn stelregel is dat het horloge binnen de pols moet vallen.

De rest is een kwestie van smaak. hele grote knoepers heb ik niet meer en ik vind voor mijzelf een maat van 36 - 39mm doorgegaans wel de sweet spot. Polsmaat van ca. 18,5 cm.

Maatje groter

Maatje kleiner

10 likes

Met mn slechte oogjes zijn wat grotere horloges wel fijn. Ik vind ze ook stoerder.

3 likes

Maten gaan nog kleiner worden…
Back to the roots🙏

3 likes

minimaal 38mm is echt wel het naadje, heb ze wel kleiner gekocht maar die gingen lekker naar Assie. Geef mij maar horloges vanaf 39mm tot … kan mij niet groot genoeg zijn :wink:

3 likes

Wel eens een leesbrilletje overwogen :stuck_out_tongue_closed_eyes::face_with_peeking_eye::face_with_monocle:

3 likes

Zelfs een nieuwe lens gekregen en la vol met brillen, misschien altijd een loep meenemen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Eerste horloge was 41mm

Toen 39mm

Nu 37mm

Moest eerst ook even wennen maar merk dat ik nu al niet meer boven 39mm rondkijk. Grappig hoe dat werkt.

(17cm pols)

10 likes

Hoeveel mm is deze GS? En de dikte?

1 like

Ik denk zomaar 37mm.

1 like

37mm inderdaad. 10mm dik lekker plat dus :grinning:

Had ook een oude foto kunnen zijn?

srry te klein is te klein… (persoonlijke mening!!!) :wink:

Dat is top. Welk type GS is dit?

1 like

SBGX261

2 likes

Perfect

3 likes

Ik ben in de afgelopen jaren bijna 60 kilo afgevallen en van 44 naar 39 mm gegaan met mijn horloges. Ik denk dat je erg snel went aan een kleiner horloge, zit eigenlijk fijner, minder kans op stoten. Ik ben helemaal op kleinere horloges aan het overstappen en ga mijn grotere horloges waarschijnlijk te koop zetten. Gewoon dragen dat kleinere horloge, vroeger was 32mm al groot. Veel plezier met dit horloge.

8 likes

:point_up::point_up::point_up::point_up:

Netjes hoor

Vostok, uitgebracht in 1954 voor de Chinese markt. Met 32mm tegenwoordig klein maar ik draag hem vaak en graag.

2 likes