Werkelijk KAPOT van bezoek aan "juwelier"

Goh wat zonde en vervelend. Ik snap ook je dilemma wel. Ik ben assertief maar ken ook de situatie welke jij omschrijft waarin je mededogen groter is dan je assertiviteit. Bewonderenswaardig ook hoe je je er min of meer bij neer legt. Altijd lastig dit. Niks doen en dan toch later weer een naar gevoel of?

Enige advies wat ik je kan geven is te doen wat voor jou het beste is en dat weet alleen jij. Kocht ooit een nieuwe Tissot bij de juwelier en mevrouw zou het even gelijk zetten. De domme gans wist niet dat het een schroefkroon was en had achter even een tangetje erop gezet en de hele kroon kapot. Zag ik pas buiten toen de winkel al weer dicht was. Heb toen wel een volledig nieuw horloge gehad en dus tevreden oer de afhandeling.

In ieder geval is het een mooie klok e hoop dat je er nog wel plezier van kunt hebben.

1 like

Kleine juwelier of niet dit kan gewoon echt niet!
Ik hoop en neem aan dat de beste man wel verzekerd is voor dit soort grappen?

2 likes

Met zulke kartels snij ik mn brood 's ochtendsā€¦/

15 likes

Ook heel herkenbaar. Toen ik voor eerste keer een nieuwe auto kocht was ik zo blij en vooral omdat deze natuurlijk helemaal keurig strak was. Ik haal hem op met een keurig zwarte metaallak. Onderweg rij ik langs een vriend om hem even te showen. We komen samen naar buiten liggen er 2 katten op de motorkap. Die schrikken zich rot en hadden geen grip de nieuwe lakā€¦ In het eerste half uur zat die kap al helemaal onder de krassen. Heb het er later met veel moeite nog uit kunnen poets. Blijft balen zoiets.

2 likes

Kasttt

Welden zal echt geen zin hebben, volgens mij gaat dat er alleen maar erger uit zien. http://imgur.com/a/tGXEk

Het is met het blote oog nauwelijks waarneembaar . Ik denk dat polijsten meer zin heeft.

Misschien dat ik de man toch nog eens op zoek als hij het even heeft laten bezinken. Wellicht had hij een licht paniekerige reactie en is er wel mee te praten als ie een nachtje geslapen heeft.

Ja dit is er neit uit te poetsen hoor. Daar was ik in de auto al achter toen ik 10x achter elkaar aan 't vegen was met mā€™n doekje. "is het misschien een vuiltje " ? ā€¦ Echt niet ? ā€¦ ECHT NIET ? NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

:slight_smile:

1 like

Zou ik zeker doen , oprecht laten merken dat je er kapot van bent , en dan het balletje bij hem laten liggen.

2 likes

Kudos voor de manier waarop je dit opvat. Het helpt misschien een klein beetje dat we allemaal met je meeleven :wink:

Maar als die kleine ā€œvakmanā€ het vervolgens verkloot zullen we er niet meer terugkomen. Dus hij verziekt het voor zichzelf ook nog eens een keer.

Www.watbenjedan.nl

1 like

Dat eruit poetsen ging over de krassen in mijn lak in reactie op jouw opmerking over hoe dat gaat met autos. Ik had niet de illusie dat je ā€œhappenā€ uit metaal kunt poetsen :wink:

Precies . Hij bood al aan om het horloge te polijsten. Ik verwacht (of hoop) dat het allemaal wel meevalt als die scherpe randjes eraf zijn. Wat me nu het meeste dwars zit is de manier waarop het is gegaan. En de beschadiging blijft natuurlijk ontzettend zonde.

ik heb zelf ook weleens perongeluk spullen van een ander beschadigd. En ik ben heel blij dat in die gevallen die mensen ook redelijke mensen waren .

2 likes

Nee hoor, dat weet ik :slight_smile: . Ik probeerde grappig te zijn.

1 like

Ah wat een zuur verhaal zeg! Ik weet niet of ik dat te boven zou komen! 2 dagen! Had ie mij moeten treffen hahaā€¦Ik heb geen medelijdenā€¦zo ga je niet met dat soort spullen om en als juwelier al helemaal nietā€¦ ik vind ook dat je het sportief oppakt en het zal je vast niet (snel) weer overkomenā€¦

Ik zou ook nerveus worden als zoā€™n spierbundel naar me staat te kijken, ook als ik verder niets voor hem doe.

1 like

Eventueel polijsten/herstellen liet ik dus mooi ergens anders doenā€¦ daar kan de man aan meebetalen.
Wil hij niet meewerken hieraan , laat je hem achter met de boodschap dat er online een leuke ā€˜ā€˜ervaringā€™ā€™ komt te staan met naam van de zaak vermeld.

Op de weg naar buiten kan je altijd nog een vitrine omstoten.
Dan verveeld naar de vloer vol scherven kijken en zeggen , Ohw dat was al zo hoor ā€¦ kan mij niet voorstellen dat ik dat deedā€¦

2 likes

Zie maar dat hij goed polijst met respect voor scherpe lijnen. Ik vrees dat je bij zoā€™n amateur met een rond gepolijste kast naar huis gaat. Kan je herbeginnen :slight_smile:
Dussssā€¦ geef m af bij een vakman!

3 likes

Vreselijk vervelend. Ben ik blij dat ik bij Gassan mijn horloge kocht. Ik mocht/ ging de deur niet uit voordat de band op maat was.

Resultaat, tevreden klant en passend horloge :ok_hand:t2:

2 likes

Internetheld :joy:
Stiekem zou je de man vergoeden voor de schade aan de toonbank :grin: