Werkelijk KAPOT van bezoek aan "juwelier"

Ik kan me best vinden in je verhaal echter verleent de juwelier een betaalde dienst en dan moet het gewoon goed gebeuren.

Wat betreft de reactie van @Ilikewatches, dat is denk ik niet beste reactie, maar voor mij, jammer genoeg :disappointed:, heel herkenbaar in de situatie zoals hij hem schetst.

@Ilikewatches : kop op, verlies nemen en weer door :wink::+1:

1 like

Na 3 keer lezen snap ik er nog niks van.

3 likes

Eigenlijk moet je morgen even terug gaan. Dan valt bij hem het kwartje ook wel, dat het je echt dwars zit.

6 likes

Een boel ā€˜makkelijke’ reacties van ik zou dit en ik zou dat. De reactie van @Ilikewatches kan ik me echter goed voorstellen.

Ik heb twee keer een vergelijkbare situatie gehad. De eerste keer was ik ook te aardig en heb ik het er bij laten zitten. De tweede keer (twee krassen op bezel Seamaster na service) heb ik het er niet bij laten zitten. Per toeval had ik een foto van een dag voor de service waarop de krassen duidelijk niet aanwezig waren. Ik ben teruggegaan en de juwelier heeft vervolgens op zijn kosten een nieuwe bezel geplaatst.

Overigens weet ik uit ervaring dat deze butsjes goed weg te polijsten zijn. Ik zou er echter niet mee naar een gewone juwelier gaan, maar naar een horlogemaker. Deze zijn veel voorzichtiger en kunnen ook veel meer. Als je een naam nodig hebt, hoor ik het wel.

Hopelijk kun je dit net als ik de eerste keer als een wijze les zien… Wellicht valt er na een nachtje slapen idd nog met de juwelier te praten en wil hij de kosten van het polijsten vergoeden.

4 likes

Ron Sonders heeft mijn oude ā€œgoed gebruikteā€ TH Kirium erg netjes gekregen, met respect voor het horloge. Ik draag hem zelfs af en toe weer onder mijn pak.

Ok noem eens wat namen van goede reparateurs ? Ik hoor hierboven Ron Sonders . Nog meer die jullie te binnen schieten ?

Daar heb ik (gelukkig) geen ervaring mee , een goed adres weet ik niet.
Er zullen vast goede tips binnen komen hier.

Waarom gelukkig niet? We hebben een aantal heel goede gecertificeerde reparateurs in Nederland die sneller en veel goedkoper zijn dan de fabriek.
Al mijn horloges gaan voor onderhoud naar Sonders. Ben er zeer tevreden over.

2 likes

Daarmee bedoel ik alleen dat met een nieuw horloge naar de polijster moeten niet echt feest is.
Ik draag zelf ook alleen nieuwe horloges.

Zo te horen is Sonders dus een goed adres :+1:

Vlug typen, druk met van alles, je kent het wel.
Vond je tekst erg sterk, laten we het daar maar op houden :smiley:

1 like

Allereerst,… heel duidelijk, ik vind het oprecht erg lullig voor je.

Echter, toch ik je verhaal aan het lezen was, vooral het eerste gedeelte, kon ik het niet laten om te lachen. Ik zag het allemaal zo voor me. Hij knullig bezig aan het volgende uurwerkje en jij daar jezelf opvreten. Het is haast een slapstick.

Erg spijtig van de reactie van de man en eigenlijk niet echt professioneel. Helaas zijn er maar weinig mensen die onze afwijking begrijpen. Ik heb zelfs al moeite ermee als mensen een horloge op de band leggen bij een stalen band. Dus onderkant horloge op de sluiting. Ik leg altijd een horloge op de zijkant, want staal op staal kan lekker krassen. Vind mezelf niet eens extreem voorzichtig, maar het is een soort tweede natuur geworden.
Ik zou even kijken of een horlogemaker er toch iets aan kan doen, want denk dat het ƩƩn en ander wel mogelijk is. Echter je zal het blijven zien, maar door het iets bij te polijsten gaat de ā€˜scherpte’ er af en daarmee ook de reflectie en die zal je het meest nu zien.

Succes!

3 likes

Hij hoort dat ding in nieuwstaat terug te brengen of te vervangen met een nieuw exemplaar. 2 dagen oud en dan dit? Absoluut een rechtszaak waardig als hij het niet regelt.

Ik snap jouw reactie niet. Ik had dit met een loep in de zaak zelf bekeken en was niet weg gegaan vooraleer er een plan de campagne overeengekomen was. Serieus, gast.

Vrede mee? De tering, zeg.

5 likes

Zo…hoppa! :sunglasses:

1 like

Ik doe dit soort zaken allemaal zelf. Als er iets verkeerd gaat kan ik mezelf de schuld geven. Ik ben echt niet van het niveau horlogemaker maar banden verwisselen en inkorten kun je jezelf makkelijk aanleren d.m.v youtube e.d… Ik raad het ook iedereen aan. Het is leuk en geeft een extra dimensie aan je hobby. Wat betreft dit verhaal…

Ik zou dit niet kunnen handelen.

4 likes

Movements watchservice in Hengelo Ov heb ik hele goede ervaringen mee. Moet het wel enigszins bij je in de buurt zijn…

1 like

Helemaal mee eens…
Zou op zijn minst de beschadiging kunnen verwijderen!!

Ik zou het hem niet laten doen, wel laten vergoeden…

1 like

Wat een amateur en wat sneu dat de juwelier niet gewoon zijn fout toegeeft.:sweat:

1 like

Juiste conclusie! :pensive:

1 like

Eeuwig zonde maar gedane zaken…verder sluit ik mij aan bij @willem2
Hoop dat je ondanks dit alles toch nog ongelooflijk van je Tag kunt genieten