Ik kan me best vinden in je verhaal echter verleent de juwelier een betaalde dienst en dan moet het gewoon goed gebeuren.
Wat betreft de reactie van @Ilikewatches, dat is denk ik niet beste reactie, maar voor mij, jammer genoeg , heel herkenbaar in de situatie zoals hij hem schetst.
Een boel āmakkelijkeā reacties van ik zou dit en ik zou dat. De reactie van @Ilikewatches kan ik me echter goed voorstellen.
Ik heb twee keer een vergelijkbare situatie gehad. De eerste keer was ik ook te aardig en heb ik het er bij laten zitten. De tweede keer (twee krassen op bezel Seamaster na service) heb ik het er niet bij laten zitten. Per toeval had ik een foto van een dag voor de service waarop de krassen duidelijk niet aanwezig waren. Ik ben teruggegaan en de juwelier heeft vervolgens op zijn kosten een nieuwe bezel geplaatst.
Overigens weet ik uit ervaring dat deze butsjes goed weg te polijsten zijn. Ik zou er echter niet mee naar een gewone juwelier gaan, maar naar een horlogemaker. Deze zijn veel voorzichtiger en kunnen ook veel meer. Als je een naam nodig hebt, hoor ik het wel.
Hopelijk kun je dit net als ik de eerste keer als een wijze les zien⦠Wellicht valt er na een nachtje slapen idd nog met de juwelier te praten en wil hij de kosten van het polijsten vergoeden.
Ron Sonders heeft mijn oude āgoed gebruikteā TH Kirium erg netjes gekregen, met respect voor het horloge. Ik draag hem zelfs af en toe weer onder mijn pak.
Waarom gelukkig niet? We hebben een aantal heel goede gecertificeerde reparateurs in Nederland die sneller en veel goedkoper zijn dan de fabriek.
Al mijn horloges gaan voor onderhoud naar Sonders. Ben er zeer tevreden over.
Allereerst,⦠heel duidelijk, ik vind het oprecht erg lullig voor je.
Echter, toch ik je verhaal aan het lezen was, vooral het eerste gedeelte, kon ik het niet laten om te lachen. Ik zag het allemaal zo voor me. Hij knullig bezig aan het volgende uurwerkje en jij daar jezelf opvreten. Het is haast een slapstick.
Hij hoort dat ding in nieuwstaat terug te brengen of te vervangen met een nieuw exemplaar. 2 dagen oud en dan dit? Absoluut een rechtszaak waardig als hij het niet regelt.
Ik snap jouw reactie niet. Ik had dit met een loep in de zaak zelf bekeken en was niet weg gegaan vooraleer er een plan de campagne overeengekomen was. Serieus, gast.
Ik doe dit soort zaken allemaal zelf. Als er iets verkeerd gaat kan ik mezelf de schuld geven. Ik ben echt niet van het niveau horlogemaker maar banden verwisselen en inkorten kun je jezelf makkelijk aanleren d.m.v youtube e.d⦠Ik raad het ook iedereen aan. Het is leuk en geeft een extra dimensie aan je hobby. Wat betreft dit verhaalā¦
Ik zou dit niet kunnen handelen.