Mijn opvatting is dat grijze dealers flexibel kunnen zijn met prijzen. Zowel naar boven (daytona e.d.) als naar beneden (voorraad die niet verkocht wordt). AD kunnen of willen dit niet. Als dat wel zo zou zijn, was er weinig bestaansrecht voor grijze dealers.
Ik wil ook volledige beleving en ook ik loop gewoon een winkel in als ik m,n boodschappen moet halen. Ook een leuke klok bekijk ik in de winkel, en dan in het hogere segment erachter komen dat de verschillen dusdanig groot zijn dat die leuke juffrouw die klap op de kont wel een andere keer krijgt… ik ga voor beleving met maximale korting. grijs dus.
De mijne komt gewoon uit Twente hoor. Ik weet niet wat voor idee jij hebt van niet-AD’s maar die kunnen ook gewoon horloges bij Nederlandse AD’s bestellen.
Verschil tussen grijs en AD loopt voor een Speedy op tussen de 800 en 1200 euro mwah ik vind het nogal wat. Ik zal toch wat slechter slapen als ik er 4300 euro voor moet neer tellen en dat m,n buurman die bijdehand is hem voor 3200 om de pols heeft hangen. Maar voor sommige is beleving van en AD belangrijker dan de korting. Ieder voor zich natuurlijk.
Zo ontzettend mee eens.
Ik koop altijd in Nederland en het liefst bij de plaatselijke ondernemers. Als het FF kan ook nog eens bij de kleintjes. Hou het geld liefst in eigen land en dorp.
Maar met onze hobby is dat wat lastiger en kom je snel bij de wat grotere namen uit.
Gelukkig ademt zo een horloge zaak wel altijd de sfeer van een kleine onderneming. Het persoonlijke en huiselijke vaak.
Dit is een soort omgekeerde redenatie. Nadat ik de schoolbanken c.q. kroeg en studentenkamer uitrolde hadden mijn vrienden in Groningen nog een mooie Rolex van mij tegoed.
Ik vind het op zich ook wel flauw van de ondernemer om aan zijn stagiaire te vragen om een innovatie te bedenken voor zijn bedrijf. Vooral met de doelstelling dat de klanten geen lagere prijzen mogen verwachten.
Ik weet wel een innovatie, althans iets dat ik nog niet ben tegen gekomen bij de juweliers die ik bezoek. Je kan met augmented reality (AR) een horloge virtueel dragen. Je moet dan een band om je pols doen met QR code en met de camera van je telefoon kan je dan je pols bekijken met het horloge van jouw keuze. Dit bestaat al redelijk lang maar geen hond die het gebruikt.
Ik ben gevoelig voor de beleving.
Dus het echte welkom, bakkie koffie, een verkoper met verstand van zaken, rustig aan en geen gepush maakt dat ik tov internet best wat meer wil betalen. Als voorbeeld €850 internet en €950/975 in winkel zou ik doen.