Werkelijke prijs?

Is @matthieu er nog bij?

16 uur geleden voor het laatst…

je bent de verzekeringen en de extra beveiligingsvoorzieningen nog vergeten. Dat is niet mis voor een juwelier.

2 likes

Dan heeft ie veel in te lezen :smile:

2 likes

Die arme jongen.
Denkt even een onschuldige vraag te stellen. :rofl:

Gruyters, heeft met het vervangen van een horlogeband een flinke beschadiging veroorzaakt bij de lugs van mijn horloge. Ook wat betreft vriendelijkheid blinken ze niet uit ( flink eufemisme).

Klopt, maar toch weet ik zeker dat ook vele weer terug naar of blijven bij het kopen in een fysieke winkel.
De emotie, de beleving, het er even tussenuit zijn in deze gejaagde maatschappij dragen denk ik bij aan naar een winkel gaan ipv via het net kopen.

Hier wordt alleen zakelijke spullen aangekocht online en de boodschappen. Verder zo goed als niks.
Ja. We kijken en neuzen wel via het net om tot een juiste keuze te geraken maar we gaan het dan toch echt ergens in een fijne winkel aanschaffen.
Ook al is dit duurder, ik vind het het wel waard.

Dit betreft dus ook voor horloges.
Je ziet in de etalage soms wat moois, soms via dit forum. Dan ga ik neuzen via het net maar als ik besluit tot een aanschaf ga ik naar 1 van mijn geliefde verkooppunten.
Nee en ik ga dan niet zeuren dat het elders goedkoper is en dat ik korting wil. Ik wil de volledige beleving!

1 like

Denk dat ie wat innovatiefs heeft gevonden😂

2 likes

Ik gok dat de uitkomst van het onderzoek is dat ze brillen moeten gaan verkopen.

11 likes

Een probleem wat de AD niet zou hebben als ie wat meer korting aan stervelingen gaf. :slight_smile:

1 like

Is goed voor hem. Het is toch de bedoeling dat je iets leert van je stage?

2 likes

Wow. M’n eten, dat wil ik nu juist zelf fysiek gaan ophalen in een winkel.

Dat heet gewoon afdingen. Dat hoort bij de beleving. Zeker in diverse delen van het Midden Oosten.

Ik heb een keer in Zweden bij Elgiganten een poging gedaan. De enig passende koelkast ter vervaning van een kapotte was een demo model, dus ik nog “voor de helft van de prijs verlos ik je er nu van”. Waarop die gast op zodanige wijze voet bij stuk hield dat ie 'm niet wilde verkopen dat we maar afgedropen zijn, ook na het bieden van het volle pond.

Sommige mensen willen gewoon geen omzet. :slight_smile:

1 like

Haha juist. Korting krijg je meestal toch wel aan de kassa. Zeker met horloges.
Ik geef je niet geheel ongelijk hoor. Maar wanneer ik tot kopen overgang van een product dan vind ik het de prijs die er bijstaat al waard. Dus dan is korting leuk, maar geen must. Vandaar dat ik er niet of nauwelijks om vraag. Nooit is een groot begrip, vraag wel eens wat de kassa prijs is. Maar dat is nog in de twijfel fase.

Sja de boodschappen.
Ik vertik naar de supermarkt te gaan en de vrouw heeft er amper tijd voor… uiteraard is overal tijd voor te maken dat weet ik.
Dus daarom doet ze het via AH online en laat ze het bezorgen. Vlees en groente worden elke dag vers bij slager en groenteboer gehaald door haar of door schoonmoeders. Dat dan weer wel krijg ik net te horen.
Voor de noodgevallen is er 500m verderop een hallo jumbo.

Ben er anders heel blij mee hoor. :sunglasses:

1 like

Dat betwijfel ik ten zeerste. Bovendien, waarom zou hij dat doen. Die particulier die 1 horloge bij hem koopt, kost hem meer (tijd, geld, risico) dan de handelaar die meerdere horloges afneemt (vaak als ‘leverage’ voor een heel gangbaar model ook een aantal mindere goden).

1 like

Gezellige wereld is het aan het worden, ik bestel mijn vrienden tegenwoordig ook on-line, virtueel natuurlijk, je moet wel zo min mogelijk met echte mensen in contact komen.

Individual morality, virtual reality…

1 like

Een juwelier / AD kan best concurreren met het “internet” eigenlijk heel simpel… de laagste prijsgarantie geven. Daar mag hij dan best een paar voorwaarden aan stellen… de laagste prijs moet bij een nederlandse aanbieder zijn die ook beroepsmatig horloges aanbied. Het moet ten alle tijden ook een nieuw horloge zijn. En de laagste prijs vragen is ook een koop sluiten voor de klant. Het moet namelijk wel van 2 kanten komen. Korting vragen en niet kopen is geen korting.

Minder marge dat wel… Maargoed beter een half ei dan een lege dop. Afzet kan flink worden verhoogd waardoor de jumwelier de marge uit de aantallen kan halen.

Maargoed dit zal allemaal wel niet gebeuren te bang voor de gevolgen. Dus ook niet miepen

1 like

Wordt de markt voor luxe horloges niet gewoon bediend? Hoeveel meer denk je er te verkopen als je wat korting geeft (even uitgaand van horloges uit het hogere, zeg >2,5k€ segment)? Ik denk dat de toename in aantallen fiks tegenvalt.

2 likes

Zo te lezen zijn veel leden van horlogeforum niet fan van de AD’s. Dat is erg vreemd in mijn ogen. Wanneer je een paar duizend euro uitgeeft aan een geliefde Omega, koop je hem dus niet bij officiële dealer van Omega maar bij een grijze handelaar? Omega steunt de grijze handelaren niet zoals de AD’s. Volgens mij begrijpt niet iedereen wat de grijze markt werkelijk inhoudt.

Ook is het prijsverschil tussen de AD’s en grijze markt minder groot dan vroeger. Dan kies ik er persoonlijk liever voor om een horloge in Nederland bij een AD te kopen dan een horloge op Chrono24 die uit Italië komt.

1 like

Een nieuwe Omega kan je best voordelig bij een AD kopen hoor :wink:

@ bv Istanbul Sabiha Airport ; https://www.omegawatches.com/store/storedetails/7491