Werkelijke prijs?

Tja, en zo denken Nederlandse werkgevers ook:

waarom zou ik een dure Nederlander in dienst nemen, als ik het werk ook af kan met een goedkoop iemand uit een oost Europees land…

2 likes

Citaat Tja, en zo denken Nederlandse werkgevers ook:

waarom zou ik een dure Nederlander in dienst nemen, als ik het werk ook af kan met een goedkoop iemand uit een oost Europees land…

Inderdaad en dan maar lopen zeiken dat er geen werk meer is… :joy:

En als we nu al een Seiko van 275 euro evenwaardig gaan vinden dan een Rolex… dan kan mijn pret hier niet meer op… :joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

Tja een AD/Juwelier moet nu eenmaal mee met z’n tijd.
Als ik zowel online als in een winkel dezelfde prijs zou betalen, dan neem ik met plezier m’n wagen om naar de winkel te rijden. Deze geeft me de mogelijkheid om het horloge te proberen/bekijken/vergelijken, en ik geef hem een deeltje broodwinning. Het maakt het hele proces veel aangenamer dan online kopen.
Maar honderden Euro’s meer betalen voor wat? Een zitplaats en een koffie? Nee dankje, daar zijn de tijden nu eenmaal teveel voor veranderd.

Iedere mens wil graag “een koopje” doen, of alvast het idee hebben om een koopje te doen. Dat is altijd zo geweest. Of je nu een 50 €, 500 € of een 5000 € horloge koopt. Niemand wil nu thuiskomen en vaststellen dat hij overbetaald heeft in een winkel tov de gangbare marktprijzen online. En dan spreek ik niet over het belachelijk achterhaald “retail price fenomeen” dat elke merk hanteert op zijn websites, maar eerder de werkelijke marktprijzen. Maw de prijs waarop je je gewenste product vandaag kan aankopen in nieuwstaat en met garantie.

Ik denk niet zozeer dat kopers nu mondiger zijn geworden, ze zijn gewoon en vooral minder blind als vroeger.

2 likes