Werkelijke prijs?

Ik denk dat je niet zo moet focussen op de service. Tuurlijk moet netjes, professioneel zijn en verzorgd. Maar wij nuchtere Hollanders zijn nu eenmaal koopjes jagers. Kijk waar jullie een voorsprong hebben en dat is het bewerken en herstellen van edelmetaal. Ik zou schade klokken opkopen en restaureren/aantrekkelijker maken. Chrono24 account opzetten. Webshop opzetten. afspraak maken met een vaste horloge maker of een in dienst nemen. Probeer eens een naam te maken. Je kunt niet concurreren tegen de grote vintage jongens die al jaren een naam en vertrouwen hebben opgebouwd.

Sociale media in een notendop :stuck_out_tongue:.

2 likes

Leuk hoor zo’n juwelier of AD maar je hebt er geen f*ck aan…
Ze hebben altijd zeer weinig tot helemaal niets gangbaars op voorraad…
(want die zijn al door de achterdeur vertrokken)
En laat je jezelf op een lijst zetten voor een bepaald model…
kan je maanden tot jaren wachten en nog niet gebeld worden :unamused:

ik durf niet eens een AD in te lopen om te kijken naar uurwerken. Men overvalt je daar werkelijk en valt je lastig…!

1 like

Ja, best eng, een verkoper die je aanspreekt.

3 likes

wat is het probleem?

Wel als het zo’n doodgraver is. Ik wil nog even wachten met het ontmoeten van de man met de zeis.

Nou snap ik iets meer betreffende o.a. de PP en nu de YM van de brillenkoning…:grin:

Al je al voorbij de bewaking komt. :wink:

DAT is ook mijn ervaring Mckip. Jij wacht nog steeds op de nieuwe SD zeker ? ( waar je toen vóóraan in de rij voor stond… )
Best lullig. Sommige grijze dealers hebben ze gewoon dubbel op voorraad. En jij hebt er 0 :slight_smile:

Maar ik mag niks zeggen want @Rolex Boutique Amsterdam ruilen ze gratis mijn oysterflex bandjes om. Hoeven ze niet te doen dus is wel heel netjes (kost 520,- anders…)

3 likes

Kijk, da’s pas een mod! :grin:

2 likes

Mijn idee is dat de juwelier, als blijkt dat de klant weet heeft van de prijzen in het grijze circuit, mee moet gaan met die prijs. Op deze manier haalt hij de klant binnen, die wellicht nog iets anders ziet, of zijn partner die mee komt en nog iets anders ziet, en op die manier aanvullende inkomsten genereert.

Als het goed is, zit er dan nog steeds marge op de verkoop en op deze manier haalt hij de klant wel binnen en deze zelfde klant komt dan wellicht ook terug voor een onderhoudsbeurt of een volgend horloge.

Vele kleine marges maken ook een grote marge.

Enig probleem dat zich hierbij voordoet is dat de fabrikant dit wellicht niet toe staat maar aan de andere kant wordt dit toch al gedaan door de achterdeur verkoop aan de handel.

Oplossing is dus niet meer aan de handel te leveren maar dit is een utopie aangezien er toch altijd wel dealers zullen zijn die aan de handel blijven leveren.

1 like

Misschien eens goed om op de oorspronkelijke vraag antwoord te krijgen. De grap is namelijk dat we hier vaak verdwalen in elkaars reactie en de topic-starter uit het oog verliezen.

Als ik een horloge wil hebben oriënteer ik me op internet over het aanbod en de prijs met officiële papieren en garantie. Ik ga vervolgens na de winkel en deel mijn bevindingen en geef aan dat ik begrijp dat men niet tegen die bodemprijzen ook nog een winkel, medewerkers, een voorraad en advies kan bieden. Ik kom dan een reëele korting overeen in de wetenschap dat ik ook nog eens kan terugkomen voor service. Iedereen blij.

Gr

4 likes

Maar als de service is zoals ik die ken van een bepaalde juwelier in Utrecht, dan hecht ik daar weinig waarde aan.

Overigens heb ik ook goede ervaringen met andere juweliers in Utrecht. Maar voor echte service, buiten de garantieperiode, ga ik toch het liefst naar een vertrouwde horlogemaker.

Begin met goed Nederlands: met “de horloge” sta je al met 3 - 0 achter

9 likes

Ik denk dat er heel weinig snuiters zijn zoals jij en ik (+ de rest o0 een forum als dit) en dat de reguliere juwelier het daar helemaal niet van moet hebben.

Ik heb geen probleem hoor, maar ik wordt dan ook nooit overvallen of lastig gevallen door een juwelier als ik daar binnen ben. Hooguit de vraag of ze me kunnen helpen.

1 like

of: “dan ga ik is na een juwelier om me is te laten informeren over de horloge van me partner”. :grin: WOOAAH… Die is fout zeg …

Ik herken bovenstaande negatieve van de juwelier overigens niet. Heb mijn Colt gekocht met meer dan 20% korting op de list prijs bij een AD. Dat komt toch in de buurt van de handelaren dacht ik zo. Lekker bakkie, praatje en aandacht gehad. De service moet nog blijken maar daar heb ik het volste vertrouwen in.

Wel in de achterhoek. Misschien is dat het.

1 like

De rillingen liepen over mijn rug …:fearful:

1 like

Dat zou je willen ja. Maar je “concurreert” met de grijze dealer, die een veel betere klant is dan jij. Hij moet wat snoepjes bewaren voor de grijze dealer, om hem ook wat slecht verkoopbare waren te laten overnemen. Hij zal je niet snel zo veel korting verlenen als aan zijn grijze connectie(s).

Ik heb meermalen AD’s (cq medewerkers) met dedain over de grijze handel horen spreken (of over “het” internet, helemaal grappig). Ik vind dat niet zo nozel.

Wat hier is opgemerkt over de toegevoegde waarde van de AD ben ik het mee eens, iemand tegenkomen met echt kennis van zaken is best zeldzaam. Dat is jammer, maar het kan nog veel erger, wat ik echt lelijk vind is als ze je echt complete nonsense op de mouw proberen te spelden.
Over service, als meerwaarde: Dat de wachttijden bij de Service Centres van de grote merken lang zijn kunnen ze niet veel aan doen, maar de marges die worden gemaakt op het doorsturen van een doosje vind ik buitenproportioneel.

Ikzelf koop waar het zo uitkomt, ligt ook aan het merk. Grijs, AD’s, Ebay of van liefhebbers. Waar het maar ligt. En overal kun je wel positieve ervaringen opdoen gelukkig.

3 likes