Nooit mee zwemmen.
Let sowieso op met water
En niets doen als je denkt dat je wel erg veel kracht moet zetten
Mooie Pontiac. Lijkt wel nieuw zo op je foto
Nooit mee zwemmen.
Let sowieso op met water
En niets doen als je denkt dat je wel erg veel kracht moet zetten
Mooie Pontiac. Lijkt wel nieuw zo op je foto
Ja ziet er inderdaad als nieuw uit. Bedankt met de tip wat water betreft.
Tja een nieuwe wereld gaat voor me open…
Dankjewel.
Ik heb precies dezelfde Pontiac met Landeron 149. Bovenste Pusher is starten/ stop chrono, onderste is reset. Dit is een doorontwikkeling van de Landeron 48 waar de chrono net iets anders werkte ( bovenste alleen start chrono). Reken met een goede servicebeurt wel op een paar honderd euro, zonder vervanging onderdelen en zoek een goede horlogemaker ( geen juwelier). Het horloge op de foto is zo te zien erg mooi, complimenten
Proficiat! Je hebt meteen een hele mooie Pontiac uitgekozen. De truien waren een marketingdingetje van Pontiac, wat op zich een heel goed uitgedacht plakmerk was.
Pontiac als ‘merk’ onder de kap ingekochte uurwerken van allerlei calibers: eta, fe, peseux, landeron, valjoux… en ik vergeet er zeker nog meer.
De Maillot Jaune komt veelvuldig voor. @Jaap_Balder heeft volgens mij alle kleuren al in bezit.
Zelf ben ik ook een liefhebber en service en restaureer ik vaak oude exemplaren, maar van chronos blijf ik af.
maar @maurits is de echte kenner hier.
Genieten maar!
Ja mooi horloge , ik mis de maillot verte nog Serge, maar eens kom ik hem tegen, naast de arc en ciel.
Mooie zondag eenieder.
Dankjewel,
Horloge heeft vandaag 4 uur gelopen en viel toen weer stil, steeds staat de seconde wijzer dan op 3 voor 12. Onderhoudsbeurt zal wel nodig zijn denk ik zoals reeds door enkele forumleden geadviseerd.
Ben voornemens de “truien” te verzamelen …zullen zien.
Bij deze nog enkele foto’s
Misschien raken elkaar daar precies wijzers elkaar…
Lijkt wel een ex van mij.
Als nummers uniek zijn zou dit best kunnen. In het kader van het achterhalen van de betekenis van de nummers ben ik terecht gekomen bij een post van jou uit 2005 …op dit forum.
Geen idee welk nummer
Nee, is eerder een afstellings-probleem in het chronograaf-mechanisme. Is nog geen makkie om dat te fixen. Moet wel lukken uiteindelijk. Zijn enkele excenter-schroeven voor verantwoordelijk, die de ingrijping van tandwielen in elkaar bepalen. Op de honderdste mm nauwkeurig.
Ik heb van jou een post gevonden van dec 2005 waarin jij dezelfde nummers (horloge deksel zie laatste foto) en horloge omschrijft zoals nu door mij is aangekocht.
Linkje naar die post? Ik heb hem volgens mij verkocht aan @Gerard (ik weet niet of het ook deze Gerard is).