Werkplek verhalen

Kan ik de spruiten ruilen voor wat anders, asperges of zo…:grin:

Leuk verhaal! Is en blijft een leuke hobby! Ga zo door :grinning:

Hey Koen, nette werkbank joh. die van mij ziet er momenteel anders uit, wel allemaal stoepjes met dingen waar dit of dat aan moet gebeuren.
Zeg die stereomicroscoop die je op je werktafel staan hebt, ik wilde er zo eentje boven me draaibank zetten. De onderdelen van de mechaniek inspecteer ik op de werkbank doorgaans met loep 12 of 15 maar dus om te draaien vind ik een loep niet zo praktisch dus dacht ik stereomicroscoop. Werkt dat goed die stereomicroscoop en als ik zo vrij mag zijn welk merk, max vergroting en waar gekocht (ben echt op zoek naar zo eentje)

voor rode kool met appeltjes dan, staat morgen op het menu :wink:

Lekker hoor…:grinning:

Werkplek verhalen…

Nadat ik eind 2013 mijn huidige woning kreeg, ben ik gaan inrichten, zoals ik het wilde…
'k ben alleen, en de gedachtengang was… mocht er ooit nog een dame haar leven met dat van mij , onder mijn dak willen delen, op de kleine slaapkamer voor past ook wel een tweepersoonsbed.

de grote slaapkamer is dus als Atelier ingericht, 14m²

Edelsmids werkbank, die had ik al… mooi… Kort daarna een Horlogemakers werkbank gebouwd… en… toen begon het “Gelazer”…Werkbank ontworpen… 'k had em nog niet eens gebouwd of er werd er al één besteld bij me, Hub Hanneman heeft nummer 1… Nummer 2 kwam uiteindelijk wel bij mij in het atelier terecht, nummer 3 was wederom voor Hub, Yvo Staudt heeft nummer 4… lang verhaal kort… momenteel is nummer 22 in aanbouw…

Dit is dus mijn werkbank… nummer 2…
bij diverse bezoeken aan de Rikketik een resem gereedschappen en machientjes aangeschaft…

't begon klein…ik heb nog geprobeerd me een beetje in te houden… :slight_smile:

9 likes

Ook mooi zo, en uitzicht op je tuin, Is dat een lucht compressor onder het linkse rode ladekastje ??

Mooi verhaal, veel succes met alles!

Vanmorgen maar een eerste opzet gedaan voor een mini-werkbank.

Eerste stap; hoogte bepalen. Even aan tafel gaan zitten, gereedschapskist gebruikt en mat erop, te laag. Pakje papier er tussen, toppie! Dit lijkt me goed.

Vervolgens, in de schuur ligt een plaat MDF, 61x121. Top voor een snelle testversie. Cirkelzaag erbij en zoef, zoef, zoef. Plankjes.

Plankjes, daar kan ik zo los niet zoveel mee. Gelukkig, lijmen kon ik al toen ik 2 was. En in totaal 30 minuten vanaf het spelen met mijn gereedschapskoffer stond het eerste proefmodel.

Morgenavond ga ik deze versie testen. Nog wat katjes er onder voor de stevigheid (9mm MDF is zo sterk als een krant op dit formaat). Maar al met al, ik denk dat ik hier wel wat mee kan.

Katjes er onder, bedoel je daar tussen schotjes mee, om het bovenblad te verstevigen

Ik heb gewoon bij de Ikea een “monitorverhoger” gekocht; scheelt net weer wat hoogte, de zijkanten zijn schuin en afgerond waardoor je redelijk comfortabel je arm/pols erop kunt leggen en voor het meeste werk is hij stevig genoeg.
Ik moet alleen nog even een randje aan de achterkant maken om te voorkomen dat eventuele wegschieters in m’n toetsenbord belanden (dat staat er namelijk achter) :grimacing:

7 likes

Mijn werkplek was geregeld door de baas toen ik daar begon. Koste ze denk een uurtje ofzo. Langst duurt denk ik toch wel de pc en schermen plaatsen. Verder geen bijzondere verhalen over mijn kantoor.

1 like

Dit is wel mooie oplossing!!

1 like

Ik was eigenlijk van plan om zelf een verhoger te maken, maar dat kwam er niet zo van; tot ik een keer bij de Ikea dit ding tegenkwam. :sunglasses:

Het gelakte bamboe is wel vrij glad, ik denk dat ik er nog wel een keer een zelfklevend Bergeon matje op plak. :thinking:

2 likes

Nee, latjes. De autocorrect van mijn telefoon accepteert niet altijd wat ik type. :grimacing:

1 like

Okee, ik had het al aan mn man gevraagd omdat het een Nederlander is, en die wist het ook niet. Maar het komt dik in orde zo te zien. Wel een foto als het klaar is he, ben benieuwd

Vindingrijk mag ik zeggen.

1 like

Zoveel zicht op mijn tuin heb ik niet, maar 'tis wel lekker om daglicht op mijn werkbank te hebben…

Da’s inderdaad een compressortje, die gebruik ik voor mijn airbrush als ik wijzerplaten of wijzers moet spuiten, of op de werkbank om stofjes weg te blazen.
Pas later ben ik werkbanken gaan bouwen met Perslucht en Vacuüm, met de daarbij behorende zwanehalzen, met de handstukken erin… die komen nog wel een keer… 'k wil mijn huidge werkbank of Updaten, of verkopen en voor mezelf een nieuwe bouwen…

als je’t nou wat beter wilt aanpakken… Haal bij een Bouwmarkt een plaat Beukenhout (Hornbach heeft goede kwaliteit voor een leuke prijs… ik heb er zelf een 2 persoons bed van gebouwd)

Voor mijn werkbanken is het te smal , maar een “opzetkastje” kun je er wel van maken.
Maak er ook een paar armsteunen aan, en een lade erin zodat je al je gereedschap erin kan leggen als je em wegzet…

Dank voor de tip. De hornbach vinden moet lukken (ik heb twee hornbach’s binnen 10 minuten rijden van mijn huis).

Het is echt een testmodel, gewoon even snel testen. Is dit de juiste hoogte, is dit het formaat wat ik wil, etc? Daarom ook MDF, kost niet veel en had ik toch nog liggen. Als deze okee is, maak ik denk ik een tweede iteratie met verbeteringen en daarna een definitief model.

1 like