Werkplek verhalen

Prachtig werk

Gokjeā€¦ Rijswijk? muziekbuurt of ergens daar in die slinger?..

Ongeveer. Rijswijk Buiten. :slight_smile:

Das om de hoek!

1 like

Van meerdere volgens mij.

Tijd voor een GTG in een Delfts CafƩ, de Halve Maen kan ook, maar een cafƩ wat maar een half horloge wil zijn is natuurlijk net niks. :slight_smile:

1 like

'k moet morgen ook even naar de Hornbach, Kabeldoorvoertjes halen voor mijn werkbankenā€¦ ik koop ze altijd voor meerdere banken tegelijk in, maar ik ben er weer doorheen.

ik keek dus even op de kaart voor de dichtsbijzijnde, en zag er dientengevolge 2 in Rijswijk dicht bij elkaar ā€¦

1 like

Zojuist de testversie van een mini-werkbank getest. Het werk best lekker, maar je mist de armsteunen inderdaad @Arie_Kabaalstra. Daar moet ik dus nog wat op bedenken, want die zouden lelijk in de weg komen van de lades. Dus wat voor type armsteunen en hoe ga ik ze monteren (en demontabel houden)? Vragen voor iteratie 2.

2 likes

Bij Arie zijn ze ook nog verstelbaar in schuinte zie ik,En ze scharnieren aan het werkblad, Niet simpel hoor.
om dat een beetje fatsoenlijk te maken, het moet ook nog een beetje stevig zijn dat het niet wiebelt.

1 like

Misschien kan er er iets aan fabriceren waar je je armen op kan leggen, wat een beetje lijkt op mijn werktafel. Dat heeft een groot blad, maar het uiteindelijke werkdeel is zo groot als een werkmatje. En met vaste armsteunen. Werkt perfect. Misschien als losse delen die je er tegenaan kan vastmaken?

1 like

Ik heb wel eerder van die ā€œopzet-werkbankjesā€ gezien, en de armsteunen zijn altijd lastigā€¦ als je ze er vast aan monteerd wordt het geheel zomaar minimaal een halve meter breder, en je wilt eigenlijk iets hebben wat je na gebruik in de kast kan zetten.
dan zou je iets moeten verzinnen met afneembare armsteunen, iets met een vaste hoek zou dan het makkelijkst zijn.

nu ik er zo over nadenk: als je een kistje van Beukenhout maakt, dan kun je daar ā€œRampa moerenā€ in draaien, dit zijn moeren met Metrische draad aan de binnenkant, en ā€œhoutdraadā€ aan de buitenkantā€¦ eenmaal in het hout gedraaid heb je een degelijke moer in het hout zitten waar je metrische bouten in kan draaien.
2 vleugelbouten zouden voldoende moeten zijn om een armsteun te bevestigenā€¦
ik ga 't even aan de binnenkant van mijn ogen bekijkenā€¦

3 likes

bij jouw werkbank zitten ze recht, en het nadeel daarvan is dat je eigenlijk automatisch altijd op het randje van je werkbank aan het werk bentā€¦ op aangeven van een klant heb ik de hoek van de armsteunen vergroot bij de overgang van de Mk IV naar de Mk V werkbank.

2 likes