Dank!
Errug mooi. Heb ook jarenlang veel geëxperimenteerd met GMT’s en gekeken naar Worldtimers. Maar ik had ze wel ‘nodig’ voor reizen in veel verschillende tijdzone’s. Veel vond ik erg handig en mooi (bv sommige Oris worldtimers (eigenlijk GMT only) met ingenieus drukknoppen systeem voor uurtje vooruit achteruit) maar vaak dan te dressy en niet zwembad / zee bestendig.
Eigenlijk staat die Oris nog steeds #1, omdat die - net als Nomos - die tweede kleine tijdsaanduiding op 3 heeft, maar dan wel compleet. Dus niet alleen uren, maar uren en minuten. Een tweede kleine tijdsdial. En bij de Pilot Worldtimer is de bezel het mechaniek om je nieuwe tijd voor en achteruit te zetten. Geniaal. Maar wederom alleen een tweede tijd, en geen echte worldtimer.
Ben op dit moment erg happy met mijn Tudor GMT (met travel gmt dus), maar blijf altijd met half ook kijken naar geschikte worldtimers.
(dit hebben jullie niet gelezen: begin ook steeds meer mijn Apple Ultra te gebruiken - alles vanzelf
)
Maar deze lijkt me inderdaad alle vakjes af te vinken. Even beter bekijken!
dank en veel plezier, er mooi!
Een prettig ogend horloge, draag het met gepaste trots!
Ik denk dan eerder aan Maurice Ravel, niet voor niks door Stravinski vergeleken met een Zwitserse hologemaker…
Oale filosoof ![]()
Dank!
Inderdaad, dat kan ook nog al heeft Ravel wel een zekere “frivoliteit”. Hoewel, Bach… ![]()
![]()
Zou ik zeker doen. Want herkenbaar traject. Zoals geschreven, tegenwoordig heb ik het niet meer nodig, maar als deze er destijds geweest was. Dan had ik het toen al geweten.
Da’s deze toch? ![]()
hahahaha, lijkt erop ja …
Sterker nog, het is de Moser & Cie. Swiss Alps watch. Ooit op de markt gebracht toen de eerste Apple Watch nog een hype was.
Kost een paar centen, dat wel.
had ik gezien, en ja, dat vermoedde ik al …
![]()
Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst en veel draagplezier !
Gefeliciteerd
Dank!
Wat een knaller. Echt prachtig.
Schitterend horloge, gefeliciteerd! Ik heb mij nooit zo verdiept in worldtimers, maar ik heb zowel de Tissot en Nomos op mijn lijstje gezet. Beide zijn prachtig!
Dank!
Dit model Tissot komt soms nog wel ergens voorbij op Chrono, maar is redelijk zeldzaam. Het was in de jaren '90 van de vorige eeuw een jubileum editie met een beperkte oplage. Daarnaast was binnen die beperkte oplage een beperkte oplage van vergulde horloges.
Tsjonge, wat een mooi horloge! Van harte gefeliciteerd met deze aanwinst! Ja, die Zurich in het blauw kan mij ook bekoren, maar inderdaad wat druk. En ik had deze al wel gezien in de lancering, maar nooit zo om de pols, en dat ziet er echt zeer goed uit, zeg. Heel mooi, past goed, en mooie subtiele kleurschakering. Geniet ervan!
Dank!
Snap dat je blij bent! Enorm mooie klok! Geniet ervan en draag 'm met trots! Keer wat anders! ![]()
Dank!