What is it you say? "Even voorstellen"?: viddek

Nou, ik heb gezien dat zo snel je lid wordt doe je een topic openen. Daarin spreek je over jezelf.

Let’s drop the act.
Became a silent member July last year, since I saw a very nice Tag Heuer WAN2111 by @Andrew . Words became action and I bought a nice stainless steel sports watch I had not had anymore.

Came to the NL in 2018 and started my promotietrajekt. At the time, all I had was 1500,00EUR, a Rolex 114270 I inherited, the best terrorist watch ever, and a Cartier Tank Must Large that I bought when I though I would continue my career in my chosen industry. You could see where my priorities lay. Nonetheless, given I am a foreigner and therefore a leech, the 30% regeling and a stringent “don’t buy watches” was a nice touch. Some luck with certain positions and selling the Rolex at an overinflated price during the Corona gold rush allowed my wife and me to buy a house in October 2020 at the height of low mortgage rates.
In the beginning, taalschool in den Haag was intense, but manageable. It all went down the crapper during Corona, so bully me. That, with the fact my colleagues and collaborators are international and talk English all the time, with the extra bonus of my promotors wanting to squeeze out as many published articles out of me as possible, means I will have to continue my Dutch lessons from A2 onwards (vergelijking de 1. NL taalniveau) after I defend my PhD.

Anyway, I am not crazy about watches, I just think they’re neat. In the end, it’s just male jewelry, just like a Porsche is extension of ones appendage, whether they are too short and must thus compensate (unlikely in the NL), or their manhood is suffering (raise your hands!). Still, during my University years I had loads of fun buying <30E former CCCP (USSR) watches that would randomly stop working 1 week - 3 years later haha.
God I miss those simple days.

Having said that, here my modest collection. I am looking to offload the Cartier (Tank Must Large, WSTA0041, 2022).

Btw, de buitenlanders altijd zeggen dat Nederlands een vuile taal is. Tegen hen zeg ik: rot op. Nergens anders kunt je vinden een perfecte melange van Engels, Duits en Deens :smiley:

And one from the Uni years. Raketa 4571240 from 1983 I believe. The one that died in 3 weeks.

40 likes

Ha, hi Viddek. Nice to see you’re still rocking the TAG. Well then, let me be (one of) the first to welcome you on the forum, ‘officially’.

Will you be contributing in Dutch, English or Dunglish? :smile:

1 like

Haha, dank!
Volgens mij zou ik het in het Nederlands moeten doen. Het is gewoon juist.

Deze topic schreef ik in het Engels want zo snel jullie zien iets is “verkeerd” met de grammatica of wordenschaat, jullie wisselen jullie taal in ieder gevaal. Ik vond dat ik de act toch maar moest laten vallen :stuck_out_tongue:

4 likes

Welkom op HF en prima set horloges!

Same here.

1 like

Gewoon in het Nederlands welkom!

Krijg altijd te horen, en vind het ergens ook logisch, dat Nederlands een moeilijk taal is, o.a. door de lidwoorden. Tegelijkertijd is mijn oma Italiaans en die leerde het in 3 maanden, puur omdat ze alleen maar omringd was door Nederlanders, dus ze moest wel.

Anyways, welkom!

1 like

Welkom en lekker bezig :+1: :partying_face:

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit Nederlands talige Horlogeforum met Internationale allure. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom Viddek op dit internationale forum, zitten zelfs Belgen op. Nou ja Vlaamingen (noem dat zelf altijd halve Nederlanders :wink:).
Ik ken geen Engels, dus gok maar wat je schrijft.
Iets van in 2018 naar Nederland gekomen (sh*t man dat is al 6 jaar) maar goed je sociale omgeving spreekt dus Engels, dus snap het wel een beetje. Ga je meer tussen de kaaskoppen begeven en laat ze geen Engels praten tegen je. Gisteren nog hetzelfde tegen een Pool gezegd die ook alleen maar Engels kon.
Maar goed je bent/was dus een expat die lekker profiteerde van die 30% regel.Maar nu toch in dit kikkerlandje wil blijven wonen, je koopt immers niet voor niets een huis hier.
Maar goed, lekker aan de slag met het Nederlands en dan haha de lidwoorden juist gebruiken :wink:

Je zegt eigenlijk dat je geen horlogeliefhebber bent, wat je natuurlijk wel bent.
Horloges zijn heden ten dage zowel mannen als vrouwen sieraden en ja sommige compenseren iets (wat weet ik niet :grin:) met hun horloges. Maar de meeste hier niet hoor, heel veel aardige HF leden hier op het forum.
Maar wist je dat een polshorloge in vroegere tijden juist iets was voor vrouwen. Een echte kerel had een zakhorloge :wink:.
Ik begrijp dat jij een Deen bent, mijn schoondochter is een Zweedse en spreekt vloeiend Nederlands. En dat vind ik dus weer een K… taal, ach ieder zo zijn meug toch.

O, had ik je al welkom geheten :stuck_out_tongue_winking_eye:, bij deze nogmaals en alles in het Nederlands. Lekker lezen, niet vertalen want daar leer je niet van.
Hoop je vaker tegen te komen met Nederlandse tekst en op foutjes gaan we niet letten natuurlijk.
Zou je Cartier lekker houden, ga je spijt van krijgen als je die gaat verkopen.

Beetje lange tekst, dus ga er maar lekker voor zitten :wink:

Welkom op het forum! :hugs::pray:t3:

Welkom. Veel plezier op het forum.

En vergeet het Frans niet: bureau, douane, interieur, chauffeur, crèche, gourmet, cheque, bagage, entree etc.

Hoe dan ook: van harte welkom op dit gezellige forum!

welcome home

Welkom…:+1:

Welkom op HF. Geniet van je persoonlijke horloge reis :+1:t2:

welkom-home

Welkom! Dutch is difficult to learn. Maar beetje bij beetje komt het wel. Gewoon blijven doen :wink:

Welkom op dit gezellige forum!

Ik hoop dat je veel plezier hier hebt en in het leren van Nederlands! :sweat_smile:

Welkom!