Wat als…
…dan deze
Deze net van mijn vrouw gehad mag nooit meer weg
Ik denk dat ik dan mijn VC terug wil.
Afhankelijk van het budget heb ik twee kandidaten in de doos.
De eerste is zeker de meest flexibele, maar allebei met lume, 200m WR, ontspiegeld saffier, 36 respectievelijk 38mm. Op het eind van de rit zou ik de Nomos kiezen, maar de Alpinist in grijsblauw is zeker een kanshebber.
Al droeg ik nooit weer een horloge, nee dank je. Die mag je houden.
Gelukkig maar, daar heb ik er 22 van.
Als twee kisten met daarin 22 horloges, en eentje om de pols. Ik zie die ene om de pols als mijn one piece deelverzameling.
Nee dank je. Al droeg ik nooit weer een horloge, die mag je houden. Ten eerste omdat het het grootste cliché is wat je je maar kunt bedenken. Als ik al een icoon moest nemen wat al lang op de markt was zou ik een JLC Reverso medium pakken, een handwinder, met witte guilloche plaat, maar ik houd het liever even op mijn Nomos.
Ten tweede omdat een duikhorloge bij een pak als een lul op een drumstel slaat, terwijl een sporthorloge als de Nomos dus wel daadwerkelijk bij het pak, de shorts of de kimono past.
Da’s al een stuk beter, maar afhankelijk van het budget heb ik vier veel leukere skin divers voor je, die veel onderscheidender zijn.
Mijn incoming, de Serica 5303.
De Oris Sixty Five. Die is in 2015 geïntroduceerd, en ik durf te stellen dat Oris aan de wieg stond van de Skin Diver renaissance waar de BB58 ook op mee mag liften sinds 2018. Ik wil de Tudor niet derivatief noemen, omdat ook de Oris van eerdere skin divers afgeleid is, maar toch… De Sixty Five was in mijn hoofd de eerste in de moderne tijd.
Eervolle vermelding voor de Seiko SPB14x serie, de Rado Captain Cook 38 en de Yema Superman 39 Heritage.
Nog even nagedacht, en ik grijp mijn trouwe Nomos wel. Geen cliché, uiterst robuust, klein, onder de radar, met mooi in house uurwerk en comfortabel als wat. Helaas wel kutlume, maar een mens kan niet alles hebben.
Het zou in mijn geval zomaar de Sinn UX SDR kunnen zijn. Onverwoestbaar, fijne bracelet, super accuraat, dun genoeg om onder een overhemd te dragen en toch ook gutsy genoeg om mee te klussen. Oh, en gemaakt van U-Boot staal (kicken), gevuld met olie (dus super afleesbaar) en minimaal 7 jaar op 1 batterijtje.
Damn, de rest kan gewoon weg
Dat gaan dan deze twee worden (Rolex plaatje van internet):
Ik doe niet aan black-tie en maatpak dus………… scheelt weer.
Dat is altijd een goed argument! En best een leuk klokkie ook
Dat is nog eens een cadeau!
Wat een topvrouw
Mooi man! zit je hier op het forum om te zoeken naar de opvolger ? En draag je de panerai altijd?
Dat is ze zeker!!!
Ik zou een AP royal pak 37mm met grijze wijzerplaat willen wanneer het om een one piece zou gaan