Jeez, da’s een heel moeilijke. Eigenlijk onmogelijk.
Dus, I’m going to bend the rules, a little.
Als ik helemaal opnieuw zou beginnen en ik zou maar één horloge mogen hebben…
…het zou in ieder geval een duiker moeten zijn.
En aangezien het voor mij allemaal begon met een TAG Heuer duiker, back in 1996…
Tot een paar jaar geleden zou ik gezegd hebben een 16610 maar met de huidige trend in de prijzen, de ‘status’ van het merk die er bij velen aan hangt en de target die er op zit bij bepaalde mensen op sommige plaatsen is dit serieus naar de achtergrond gegaan.
Lekker even zo’n zomeropruiming. En komt er nog wel een g-shock’je bij ofzo voor naar het strand denk je? Of wordt het echtecht een one watch collection?
One Piece Collections kan je van 2 kanten bekijken.
Ofwel koop je een soort van high end grail, waar niets boven kan. Maar dat horloge is dan te kostbaar om de alledaagse butsen en krassen te krijgen vind ik. Dan moet er al bijna een 2de beater bij, die net wat eleganter oogt dan een G-Shock, maar dan zijn we weer vertrokken
De andere optie is een allrounder die mooi is, maar niet te kostbaar. Ik zat eerst te denken aan mijn Cartier Santos. Die komt dicht in de buurt, maar eigenlijk staat die te hoog op de prijsladder voor mij.
Dus ik ga voor een endgame horloge. Diegene die je om doet, om daarna alle horlogegerelateerde boeken te sluiten. Enige echte optie die ik voor mezelf dan kan bedenken is een Grand Seiko Quartz. Dag mag de SBGX231 zijn. Onopvallend, niet te kostbaar, oerdegelijk en mooi in de details. Ik ga voor deze: